آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

سفیر روسیه در بیروت: ترور سردار سلیمانی برای ما دردآور بود

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان ترور سردار سلیمانی را دردآور خواند و گفت: حضور آمریکا در منطقه کاملا غیرقانونی است و باید از آن خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از النشره، الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، بر خطرناک بودن اقدام آمریکا تاکید کرد و گفت: نباید سعی شود ترور با اتفاقات دیگر توجیه شود.

وی افزود: باید بر روی جنایتی که سلیمانی و همراهانش را هدف گرفت متمرکز شد نه اینکه سعی شود دلایلی مانند اغراق در «حمله به سفارت آمریکا» برای کم کردن بار این جنایت ارائه شود. این نوع برخورد کار غربی‌هاست. حمله به سفارت آمریکا در این حد نبود که بخواهد چنین پاسخی به دنبال داشته باشد.

سفیر روسیه گفت: ترور در کل اقدامی محکوم است و ما به ملاحظاتی که آمریکایی‌ها دارند توجهی نمی‌کنیم، این مسئولیت خود آنهاست. سلیمانی دوست و رفیق ما بود و شخصیتی منحصر به فرد داشت، بسیار به او احترام می‌گذاشتیم، با او در مقابله با تروریسم همکاری کردیم و ترور وی برای ما دردآور است.

وی در خصوص پاسخ ایران گفت: پاسخ ایران به تجاوز آمریکایی حساب‌شده بود، ما اساسا مخالف وقوع جنگ هستیم و امیدواریم هم‌اکنون از احتمال جنگ دوری شود. ما می‌دانیم چه کسی مسئول افزایش خطرهاست، می‌دانیم چه کسی از توافق هسته‌ای خارج شد و اقدام به ترور سلیمانی کرد. اقدامات دیگری از این دست باعث افزایش تنش می‎شود. برخی کشور‌های غربی تلاش می‌کنند فقط ایران را متهم به آغاز تنش کنند در حالی است که واشنگتن اقداماتی انجام داد که منجر به تشدید تنش شد چه در زمینه سیاسی مانند خروج از توافق هسته‌ای و چه در زمینه اقدامات میدانی مانند حمله اخیر.

زاسپکین تصریح کرد: پس از ترور سلیمانی و «ابومهدی المهندس» حضور آمریکا در منطقه با سختی‌های بزرگتری روبروست و من هیچ افق راهبردی برای آن نمی‌بینم. حضور آمریکا در سوریه کاملا غیرقانونی است و باید این کشور را ترک کند، اما در عراق آن‌ها از ابتدا به عنوان یک نیروی اشغالگر وارد شدند و موضع اخیر پارلمان عراق دلالت‌های آشکاری در این خصوص دارد.

وی افزود: از جمله دلایل اساسی که هم اکنون برای خروج آمریکا از منطقه مطرح می‌شود این است که نقش آمریکایی‌ها در خاورمیانه کاملا منفی است و واشنگتن در روند ایجاد راه‌حل‌ها برای بحران‌های منطقه سنگ‌اندازی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا