آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

دیدار روسای جمهوری روسیه، ایران و آذربایجان تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در مسکو

میخاییل بوچارنیکوف سفیر روسیه در جمهوری آذربایجان گفت: در دیدار سه جانبه آتی روسای جمهوری روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان همه ابعاد همکاری چند جانبه بین این کشورها بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میخاییل بوچارنیکوف در نشست خبری در باکو افزود : دیدار سه جانبه روسای جمهوری روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان تا اواخر سال جاری میلادی برگزار می شود.

این مقام روسیه با اشاره به اینکه دیدار مزبور در این دوره در روسیه برگزار می شود، افزود: بحث در باره زمان دقیق این دیدار فعلاً دشوار است ولی آنچه معلوم است سران سه کشور تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی دیدار خواهند کرد و زمان دقیق این دیدار بعداً به طور رسمی اعلام خواهد شد.

بوچارنیکوف همچنین با اشاره به اینکه روسیه و جمهوری آذربایجان روابط خود را با کشورهای منطقه توسعه می دهند، همکاری سه جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران را از این نظر جالب عنوان کرد.

وی همکاری روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران را در قالب دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب خاطر نشان کرد و گفت: همکاری سه کشور برای توسعه دالان حمل و نقل شمال – جنوب شرایط لازم را برای انتقال سریع تر محموله ها از خلیج فارس به روسیه و بالعکس فراهم می کند.

به گفته وی، در قالب دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب می توان انواع وسایل نقلیه زمینی و ریلی به کار گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا