آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران: انجام تبلیغات مغرضانه علیه توافقنامه تهران و باکو در سال 2016 جای تعجب و تاسف دارد

بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران درباره اظهارنظر برخی از کارشناسان و رسانه های آذری در مورد ساخت پل توسط ایران در کنار سد خداآفرین گفت: انجام تبلیغات مغرضانه علیه توافقنامه میان تهران و باکو نشانه جهل نویسندگان آن است و جای تعجب و تاسف دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در ایران در  مصاحبه با خبرگزاری «آذرتاج» اعلام نمود: «همان طور که معلوم است توافقنامه در باره همکاری در زمینه استفاده از منابع آب و انرژی، ادامه ساخت سدها و نیروگاه های خداآفرین و  قیزقلعه سی و بهره برداری از آنها در روز 23 فوریه سال 2016 میلادی در شهر تهران امضا شده است. پس از تصویب این توافقنامه در پارلمان کشورمان، الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در روز 14 ژوئن سال 2016 میلادی آن را مورد تایید قرار داده است.

می خواهم در خصوص نظراتی که در رابطه با توافقنامه مذکور در رسانه های کشورمان مطرح می شود، بگویم که متن این توافقنامه در سال 2016 میلادی در پرتال « e-qanun.az » منتشر شده است.

همچنین اظهارات خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان جواب خوبی به افرادی که این مساله را مغرضانه تحلیل می کنند، می باشد. نظرات کارشناسان خودخوانده که بر اساس فرضیات و احتمالات اظهار نظر می کنند، جای تعجب و تاسف دارد.

تبلیغاتی که در رسانه ها علیه پل ها انجام می گیرد، نمی تواند توافقنامه مذکور را زیر سایه قرار دهد. همان طور که طرف ایرانی مورد تایید قرار داد، آن پل ها تاسیسات کمکی برای ساخت سدها است.

توافقنامه مذکور که بر اساس اصول احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی هر دو کشور آماده شده است، توسعه و تقویت هر چه بیشتر همکاری اقتصادی و فنی را در نظر می گیرد. همچنین باید مدنظر داشته باشیم که در توافقنامه مذکور بر اهمیت تامین تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان مطابق با الزامات قطعنامه های سازمان ملل متحد تاکید شده است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا