آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفیر ایران در باکو: شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان ساخته می شود

 جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: عملیات ساخت شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جهانگیرزاده روز سه شنبه در دیدار هیات ۶۰ نفره اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان که به باکو سفر کردند افزود: ساخت این شهرک صنعتی مشترک با هدف تولید و فرآوری مشترک محصولات کشاورزی و صنعتی و صادرات محصولات آن به دو کشور و کشورهای منطقه پس از توافق نهایی فیمابین بزودی آغاز می شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب جمهوری آذربایجان برای ورود تجار ایرانی از طریق این کشور به بازار کشورهای همسود، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد شرایط لازم برای گسترش همکاری های اقتصادی را اعلام کرد و افزود: در این راستا فعالیت سه گمرک از چهار گمرک بین ایران و جمهوری آذربایجان شبانه روزی شده است و گمرک پلدشت هم به خاطر نداشتن ظرفیت لازم در حال حاضر ۱۶ ساعته فعالیت می کند.

جهانگیرزاده همچنین به پیگیری اصلاح و مرمت پایانه گمرک آستارا و آسان سازی صدور روادید اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا صدور ویزا همچون فرودگاه ها درگذرگاه های مرزهای زمینی دو کشور هم صادر شود و هزینه آن هم کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا