آذربایجاناخبارایرانعمومی

سفیر ایران در باکو: روابط تهران و باکو گرم‌تر و روان‌تر خواهد شد

سفیر ایران در باکو با بیان اینکه خواستار منطقه‌ای امن و مقتدر هستیم، گفت: روابط ایران و جمهوری آذربایجان از این پس وارد مرحله جدیدی شده و بسیار گرم‌تر و روان‌تر از گذشته می‌شود به شرطی که به طرف‌های ثالث اجازه تاثیرگذاری بر روابط را ندهیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در ویژه برنامه «آچیق سوز» رادیو برون مرزی تبریز به تشریح روابط کنونی با جمهوری آذربایجان پرداخت و گفت:‌ دوره جدیدی در روابط دو کشور همسایه در حال آغاز شدن است و نشانه‌های موجود حکایت از این دارد که روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از این پس بسیار گرم‌تر و روان‌تر از گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به دلایل مختلف و وجود اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همسایگی، دارای روابطی گرم و صمیمی هستند، اظهار داشت: این خواسته همیشگی ایران بوده که با همسایگانش روابط خوب و براساس احترام متقابل و حسن همجواری داشته باشد. بنابراین، آنچه در سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اتفاق افتاده، ناشی از همین نگاه به روابط بوده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران خواستار وجود منطقه‌ای قوی، امن و مقتدر است، یادآور شد: بنابراین، ایران مایل است که همسایگان و کشورهای منطقه در صلح، ثبات، رفاه و آرامش باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا