قره باغ

سفر هيات آمريكايي به منطقه مورد مناقشه قره باغ

هياتي از مقامات ايالت كاليفرنيا و اعضاي كميته ملي ارامنه آمريكا به ارمنستان و منطقه مورد مناقشه قره باغ كوهستاني سفر مي كنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پايگاه اينترنتي نوستي آرميني اعلام كرد كه اعضاي اين هيات در چارچوب اين سفر كه از ۱۵ تا ۲۴ سپتامبر (۲۴ شهريور تا دوم مهر) انجام خواهد شد، قصد دارند تا با مقامات ارمنستان ديدار و به منطقه اشغالي قره باغ نيز سفر كنند.
گريگور اوانسيان سركنسول سابق ارمنستان در لس آنجلس هم در ارتباط با سفر هيات امريكايي ابراز اميدواري كرد كه اين سفر پلي براي تقويت تماس ها بين ارمنستان و ايالت كاليفرنيا باشد كه جمعيت كثيري از ارامنه را در خود جاي داده است.
در اين گزارش به نام نمايندگان دستگاه هاي قانونگذاري كاليفرنيا و اعضاي شوراي لس آنجلس در تركيب اين هيات اشاره شده است .
وزارت خارجه جمهوري آذربايجان چندي پيش اسامي ۳۵ شهروند آمريكايي را به دليل سفر غيرقانوني به اراضي اشغالي اين كشور در قره باغ از طريق ارمنستان در فهرست عناصر نامطلوب و ممنوع الورود به جمهوري آذربايجان قرار داده بود.
منطقه قره باغ در تقسيمات اداري شوروي سابق بخشي از جمهوري آذربايجان بود. در سال ???? ميلادي نيروهاي ارمني جنگ خود را براي تصرف اين منطقه آغاز كردند و مدتي پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي جنگ تشديد شد و در سال ???? پس از اينكه ارتش ارمنستان اين بخش را به تصرف خود در آورد، جنگ با آتش ‌بس تمام شد.
مقامات اين ناحيه خود را يك كشور مستقل مي‌ دانند، ولي تا امروز هيچ كشوري اين جمهوري خودخوانده را به رسميت نشناخته ‌است. سازمان ملل نيز هنوز اين بخش را بخشي از خاك جمهوري آذربايجان مي‌ داند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا