آذربایجاناخبارعمومی

سفر بی سابقه و پنج روزه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه پس از دیدار یک روزه جمهوری آذربایجان را به مقصد گرجستان ترک کرده بود، دیروز دوباره به باکو بازگشت و گفته می شود تا سه روز دیگر در این کشور خواهد ماند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه خبری ویرتوال آذ به نقل از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گزارش داد : سفر « اویگدور لیبرمان» و هیات همراه به جمهوری آذربایجان تا ۱۷ سپتامبر ( برابر ۲۶ شهریور ماه ) ادامه خواهد داشت.
این منبع خبری با اشاره به اینکه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سه روز دیگر هم در جمهوری آذربایجان بسر خواهد برد، آن را موردی بی سابقه عنوان کرد و افزود: تا به حال وزیر دفاع هیچ کشوری سفر پنج روز انجام نداده است.
بنا به این گزارش ، سفر دراز مدت لیبرمان و مذاکرات انجام گرفته با مقامات جمهوری آذربایجان نشان دهنده جنبه راهبردی روابط باکو و تل آویو و توجه خاص اسرائیل – رژیم صهیونیستی به جریانات منطقه و رویدادهای ژئوسیاسی مربوط به جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
این منبع خبری رژیم صهیونیستی را یکی از شرکای عمده نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان خواند و افزود: خود لیبرمان پیشتر بعنوان وزیر خارجه ، رییس دفتر نخست وزیر این رژیم بارهای به باکو سفر کرده است ولی بعنوان وزیر دفاع ( جنگ ) برای نخستین بار است که به مدت پنج روز در پایتخت جمهوری آذربایجان بسر خواهد برد.
بنا به این گزارش ، این سفر با افزایش تنش در منطقه ، ورود رویارویی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به مرحله جدید ، گسترش همکاری نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز تعمیق بحران ایران مصادف است.
ویرتوال آذ افزود: مذاکرات لیبرمان با رهبری جمهوری آذربایجان در پشت درهای بسته برگزار می شود و بنا بر این تشریح نتایج این سفر فعلا زود هنگام است.
خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی از دیدار روز جمعه لیبرمان و هیات همراه با نوروز محمداف نخست وزیر جمهوری آذربایجان خبر داد.
محمداف، سفر لیبرمان و هیات همراه را برای گسترش روابط دوجانبه مهم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر روابط باکو و تل آویو در سطح بالا قرار دارد و دو طرف در حوزه های مختلف همکاری می کنند و پس از استقلال جمهوری آذربایجان روابط خوبی میان طرفین برقرار شده است.
وی سفر های متقابل مقامات بلند پایه را مهم خواند و گفت : هر دو طرف به توسعه روابط علاقمند هستند و گسترش روابط دوجانبه از لحاظ امنیت بین المللی و منطقه ای نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
بنا به این گزارش ،لیبرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان گفت که میان دو طرف روابط مستحکمی برقرار است و در توسعه این مناسبات حیدر علی اف رییس جمهوری فقید آذربایجان نقش مهمی داشته است.
در این دیدار علاوه بر حوزه نظامی ، مقامات دو طرف در باره توسعه روابط و مبادله تجربه در عرصه های کشاورزی ، گردشگری نیز تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا