اخبارعمومیگرجستان

سفارت عربستان بزودی در تفلیس دایر می شود

نمایندگان وزارت امور خارجه عربستان سعودی ، در دیدار خداحافظی «کئورگی جانگجگاوا» سفیر گرجستان در ریاض، اعلام کردند که عربستان طی یک ماه آینده ،سفارت خود را در تفلیس دایر می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه خبری ‘ آپسنی ‘ ، روز یکشنبه ، با اشاره به اینکه، در حال حاضر سفیر فعلی عربستان در تفلیس ، در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مستقر است، گزارش داد : سفارت عربستان در ماه می در تفلیس دایر می شود.
براساس گزارش این پایگاه خبری، در یادداشت رسمی ارایه شده از سوی وزارت امور خارجه عربستان آمده است : با توجه به سطح فعلی روابط عربستان و گرجستان و علاقمندی به توسعه مناسبات میان دو کشور ، ماه آینده شاهد گشایش سفارت خود در تفلیس پایتخت گرجستان خواهیم بود.
بنا به این گزارش ، دولت تفلیس ضمن استقبال از تصمیم عربستان، اعلام کرد که این کشور به گسترش همکاری با عربستان اهمیت خاصی قایل است.
وزارت امور خارجه گرجستان خاطر نشان کرد: گشایش سفارت این کشور در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در ریاض پایتخت عربستان به توسعه رو ابط دو کشور در حوزه های سیاسی ، نظامی ، بازرگانی ، اقتصادی ، سرمایه گذاری و گردشگری کمک کرده است.
روابط دیپلماتیک گرجستان و عربستان در ماه می سال ۱۹۹۴ میلادی برقرار شده و دو کشور اضافه بر رایزنی های مرتب در حوزه های سیاسی ، در عرصه های اقتصادی ، بازرگانی ، فرهنگی و گردشگری نیز همکاری می کنند.
به گزارش نهاد دولتی گردشگری گرجستان ، عربستان از نظر سفرهای گردشگری به گرجستان، در میان ۱۰ کشور اول قرار می گیرد و در سال ۲۰۱۷ میلادی نزدیک به ۵۵ هزار شهروند عربستانی به گرجستان سفر کرده اند.
همچنین شرکت هواپیمایی Flynas عربستان برنامه ریزی کرده است در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی پرو ازهای مستقیم از سه شهر بزرگ این کشور به تفلیس را آغاز کند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا