آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

سفارت ایران در باکو؛ ایران هیچگونه همکاری مشترک نظامی با ارمنستان ندارد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، پس از تلاش گروهی از اعضای حزب مساوات جمهوری آذربایجان برای برگزاری تجمع اعتراضی در برابر این سفارت بیانیه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری توران جمهوری آذربایجان، گروهی از اعضای سازمان جوانان حزب مساوات جمهوری آذربایجان که به بهانه تولید سلاح مشترک توسط ایران و ارمنستان تلاش کردند تا تظاهرات اعتراض آمیزی در مقابل سفارت ایران در باکو برگزار کنند با ممانعت پلیس مواجه و در ایستگاه متروی ایچری شهر دستگیر شدند.

بنا بر این گزارش، هشت نفر از اعضای حزب دستگیر شده اند که به جز «المان قلی اف» رئیس سازمان جوانان مساوات، بقیه افراد آزاد شده اند.

این افراد در بیانیه هایی که قبل از دستگیری خوانده اند خواستار امتناع از همکاری نظامی ایران با ارمنستان شده اند.

سفارت ایران با صدور بیانیه ای، اتهاماتی را که از سوی حزب مساوات مطرح شده بود را رد و اعلام داشت؛ ایران هیچ همکاری با ارمنستان در تولید سلاح مشترک و … ندارد. این اقدامات تلاش های مذبوحانه برای تحت تاثیر قرار دادن روابط دو کشور می باشد که در سایت های مختلف جمهوری آذربایجان جریان دارد. در ادامه نیز معاون مطبوعاتی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان بر حمایت ایران از حل مسالمت آمیز مساله  قره باغ  در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکید داشته است.

لازم به ذکر است؛ طبق مستناد موجود روابط دوجانبه میان ایران و جمهوری آذربایجان بخصوص در زمینه نظامی همواره گسترش یافته است. براساس شواهد و مدارک موجود، جمهوری اسلامی ایران حتی در زمان جنگ قره باغ از کمک های نظامی و مستشاری خود به دولت جمهوری آذربایجان دریغ ننموده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا