اخبارعمومی

سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری چینی ها در جمهوری آذربایجان

شرکت های چینی تا به حال بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کردند. این مطلب در هفتمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی و تجاری جمهوری آذربایجان و چین اعلام شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، هفتمین اجلاس کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در جریان سفر اخیر هیئت اقتصادی جمهوری آذربایجان به سرپرستی شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد این کشور به چین برگزار شده است.
در این اجلاس همچنین اعلام شد که در سال ۲۰۱۸ میلادی حجم گردش تجاری جمهوری آذربایجان و چین ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده که ظرفیت های زیادی برای افزایش این رقم وجود دارد.
همچنین ۴۳ درصد از مجموع تجارت چین با کشورهای منطقه قفقاز جنوبی با جمهوری آذربایجان انجام می گیرد.
در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ شرکت چینی در حوزه های اقتصادی مختلف جمهوری آذرربایجان فعال هستند که مجموع سرمایه گذاری آنها در اقتصاد این کشور بیش از ۸۰۰ میلیون دلار می باشد.
در پایان هفتمین اجلاس کمیسیون بین دولتی جمهوری آذربایجان و چین یادداشت تفاهم گسترش همکاری دو کشور در حوزه های صنعت، کشاورزی، ترانزیت، تجارت، سرمایه گذاری، ارتباطات و فن آوری اطلاعات، گردشگری و فرهنگی به امضا رسیده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا