آذربایجاناخبار

سرانه بدهی خارجی دولت جمهوری آذربایجان مشخص شد.

مبلغ کل بدهی خارجی دولت جمهوری آذربایجان 5/5 میلیارد دلار می باشد. دولت جمهوری آذربایجان  جهت دریافت وام از بانک ها و سازمان های مالی بین المللی برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی و اجتماعی در این کشور، تا اول ژوئیه سال 2013 میلادی موافقت نامه هایی به ارزش 6/11 میلیارد دلار امضاء نموده است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی کمیته ی دولتی آمار این کشور، با احتساب  قراردادهای وام امضاء شده ی جدید، کل مبلغ وام خارجی استفاده ی شده ی جمهوری آذربایجان به 5/5 میلیارد دلار رسید. با احتساب وام های خارجی استفاده شده از قراردادهای امضاء شده جدید، بدهی خارجی دولت جمهوری آذربایجان  9/7% ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بر اساس آمارهای مذکور، سرانه ی بدهی خارجی دولت جمهوری آذربایجان 30/587 دلار می باشد. 3/8% بدهی های خارجی دولت جمهوری آذربایجان طی مدت 10 سال، 7/48% آن ها طی 10 تا 20 سال و 43% آن ها طی مدت بیش از 20 سال بازپرداخت خواهد شد.

گفتنی است، 5/442 میلیون دلار از اعتبارات موافقت شده جهت اخذ آن ها در سال 2013 میلادی، در 6 ماهه ی اول این سال استفاده شده است. بخش اعظم این مبلغ در بخش نیروگاه های برق، راه ها، کانال کشی، تجهیزات آب رسانی و… مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا