آذربایجاناخبارروسیهعمومیگرجستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: شهروندان روس قید سفر توریستی به گرجستان را بزنند

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با توجه به ناآرامی ها در گرجستان و افزایش احساسات ضد روسی در این کشور، از مردم روسیه خواست فعلا قید سفر توریستی به این کشور را بزنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ماریا زاخارووا امروز شنبه با اشاره به اتهام سالومه زورابیشویلی رئیس جمهوری گرجستان به روسیه مبنی بر اینکه مسکو باعث بی ثباتی در این کشور است، در صحفه فیس بوک خود نوشت: بر اثر اقدامات طرف گرجستانی و متهم کردن روسیه به اشغالگری، این کشور گردشگران خود را از گرجستان فرا می‌خواند.
زاخارووا خطاب به رئیس جمهوری گرجستان نیز افزود: تنها چیزی که شما در این شرایط سخت برای کشورتان می‌توانستید بکنید با استفاده از اختیارات رئیس جمهور این بود که امنیت گردشگران روس را در شهرهای گرجستان تضمین کنید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: اما شما ادعاهای کهنه شده در مورد اشغالگران را دوباره مطرح کردید.
وی ادامه داد: در نتیجه وضعیتی پیش آمده است که به شهروندان روسی توصیه شده که از سفر به گرجستان خودداری کنند و پروازهای روسیه به این کشور برای انتقال شهروندان روس نیز متوقف می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اما بدتر از همه اینکه می‌بینیم سال ۲۰۱۹ در قلب گرجستان، افرادی حاضرند یکدیگر را به قصد کشتن بزنند و فقط به این دلیل که احساسات و هیجانات خود را نمی‌توانند مهار کنند و به قوانین تمکین کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا