آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: ارمنستان با عدم حضور طرف ثالث در مذاکرات مربوط به حل مناقشه قره باغ موافقت کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که ارمنستان با عدم حضور طرف ثالث در مذاکرات مربوط به حل مناقشه قره باغ موافقت کرده است. منظور از طرف ثالث، نیروهای ارمنی اشغال کننده منطقه قره باغ کوهستانی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، لیلا عبدالله اوا سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوی آذربایجان گفت که دولت ارمنستان با صدور بیانیه ای مجددا تاکید کرده که در مذاکرات حل مناقشه قره باغ فقط دو طرف آذربایجانی و ارمنستانی حضور خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان افزود: بدون اشاره به جزئیات نقشه راه حل مناقشه قره باغ کوهستانی در توافقنامه اتحادیه اروپا و ارمنستان، تنها می توانم بگویم که با صدور این بیانیه، طرف ارمنستانی بار دیگر تأیید می کند که فقط دو طرف درگیری وجود دارد؛ یعنی بجزء ارمنستان و جمهوری آذربایجان طرف ثالثی در این مذاکرات وجود ندارد.

از سوی دیگر، آنا نقدالیان سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان در سخنانی تاکید کرد که موضع اتحادیه اروپا در مورد حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی به وضوح در توافقنامه همکاری جامع اتحادیه اروپا و ارمنستان مشخص شده است که در آن توافقنامه در میان دیگر اصول حق تعیین سرنوشت نیز ذکر شده است.

لازم به ذکر است نشست چندجانبه وزرای امور خارجه روسیه، جمهوری آذربایحان و ارمنستان با مشارکت نمایندگانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا (گروه مینسک) در تاریخ ۱۵ آوریل و به میزبانی مسکو برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا