اخبارعمومیگرجستان

ساکاشویلی: در حاضر مشغول متحد کردن مهاجران گرجی در سراسر جهان هستم

رئیس‌جمهور اسبق گرجستان اعلام کرد: در حال حاضر مشغول متحد کردن مهاجران گرجی در سراسر جهان هستم. در مونیخ تشکل بزرگی تشکیل داده‌ایم و مطمئنم که خواهیم توانست گرجستان را آزاد کرده و آن را به یک کشور پیشرفته و توسعه‌یافته تبدیل کنیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، میخائیل ساکاشویلی رئیس‌جمهور اسبق گرجستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «Belsat TV» اظهار داشت: برای گرجستان نقشه‌های بزرگی دارم و آن را آزاد خواهم کرد. در حال حاضر مشغول متحد کردن مهاجران گرجی در سراسر جهان هستم. در مونیخ تشکل بزرگی تشکیل داده‌ایم و مطمئنم که خواهیم توانست گرجستان را آزاد کرده و آن را به یک کشور پیشرفته و توسعه‌یافته تبدیل کنیم.

ساکاشویلی تأکید کرد: معتقدم که اوکراین به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل خواهد شد و گرجستان با ایستادن در کنار اوکراین قدرتمند بسیار خوشبخت خواهد شد. در حال حاضر گرجستان کشور کوچکی است و نیاز به متحدی مانند اوکراین دارد. گرجستان به عنوان دموکراتیک‌ترین کشور منطقه پتانسیل تبدیل شدن به سنگاپور، دبی و هنگ‌کنگ را دارد و اوکراین پتانسیل تبدیل شدن به ابرقدرت منطقه‌ای را دارد.

رئیس‌جمهور اسبق گرجستان در پایان خاطرنشان کرد: اوکراین به عنوان خانه من به حساب می‌آید اما در حال حاضر اولویت اصلی من آزاد کردن گرجستان است. قصد دارم ابتدا به کی‌یف و سپس به تفلیس بروم.

گفتنی است، میخائیل ساکاشویلی از ژانویه سال ۲۰۰۴ تا نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی رئیس جمهور گرجستان بود اما با وارد شدن چند اتهام به او از جمله مرگ مشکوک زوراب ژوانیا (نخست‌وزیر سابق گرجستان)، حمله به دفتر یک تلویزیون مستقل، اختلاس توسط نیروهای امنیتی و تصرف غیرقانونی اموال در گرجستان، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

وی با رد و سیاسی دانستن این اتهامات، از گرجستان خارج شد و در سال ۲۰۱۵ پس از آنکه دولت اوکراین به وی شهروندی اعطا کرد دولت گرجستان اعلام کرد که تابعیت مضاعف را نمی‌پذیرد و شهروندی گرجستان وی از او گرفته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا