آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

ساماندهی پذیرش و درمان بیماران جمهوری آذربایجان در اردبیل

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از ساماندهی پذیرش و درمان بیماران جمهوری آذربایجان در مراکز بهداشتی و درمانی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مهران اوچی اردبیلی روز یکشنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی اردبیل و شرکت سیمرغ آسیا پرواز با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه سلامت افزود: تفاهم‌نامه مذکور به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های پزشکی و گردشگری استان و همچنین توسعه فعالیت‌های پژوهشی، مطالعاتی و اجرایی در این زمینه به امضای طرفین رسید.

او با بیان اینکه با توجه به تأکید استاندار اردبیل، توسعه حوزه گردشگری سلامت از اولویت‌های اصلی جهاد دانشگاهی اردبیل است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده جهاد دانشگاهی و شرکت سیمرغ آسیا پرواز در زمینه گردشگری سلامت و هدایت افرادی که از کشورهای همسایه با محوریت کشور جمهوری آذربایجان به قصد درمان به اردبیل مراجعه می‌کنند، همکاری و مشارکت خواهند کرد.

وی طول مدت این تفاهم‌نامه را سه سال ذکر کرد و گفت: این نهاد با شناسایی، نیازسنجی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در استان به دنبال ارتقا و توسعه برنامه‌های گردشگری است.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: ساماندهی نقل و انتقال بیماران تبعه جمهوری آذربایجان در مرز بیله‌سوار برای استفاده از ظرفیت های بهداشتی و درمانی استان که در مفاد تفاهم‌نامه ذکر شده، می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری ایفا کند.

نماینده شرکت سیمرغ آسیا هم در این نشست با بیان اینکه در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی، سامانه TABIBTRIP وابسته به این شرکت به معرفی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل و ارائه خدمات به گردشگران خارجی استان اردبیل اقدام خواهد کرد، گفت: با پشتیبانی ۲۴ ساعته از این سامانه، زمینه مناسبی برای رفاه حال گردشگران فراهم می‌شود.

یعقوبی با بیان اینکه این سامانه به سیستم بین‌المللی متصل است، افزود: افرادی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند مدارک پزشکی خود را در آن قرار داده و مشاوره بار اوّل را به صورت رایگان دریافت و برنامه سفر و هزینه‌های درمان را در آن برآورد و تهیه کنند.

او اظهار داشت: این سامانه زمینه مناسبی برای هدایت و جذب افراد برای توسعه توریسم سلامت در استان اردبیل فراهم خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا