آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

رییس پارک علم و فن آوری استان اردبیل:شرکت های دانش بنیان اردبیل صادرات محور می شوند

رییس پارک علم و فن آوری استان اردبیل گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فن آوری استان در راستای توسعه فعالیت های خود و رقابت در بازار های جهانی صادرات محور می شوند.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،عبدالقیوم قلی‌پوری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اردبیل افزود: در حال حاضر برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان توانستند به مرحله صادرات محصول دست یابند و نیاز است این شرکت ها بیش از اینها در بازارهای جهانی حضور داشته باشند.
وی اظهارداشت: پارک علم و فن آوری این استان در سه سطح داخلی ،ملی و بین المللی فعالیت دارد و راه اندازی تکنو پارک در باکو مرکز جمهوری آذربایجان از جمله فعالیت های بین المللی آن است تا از این طریق مدل های مختلف علم و فن آوری را با کمترین هزینه ارائه دهد.
قلی پوری افزود: در پارک علم و فن آوری استان تجاری سازی و دست یافتن به بازارهای خارجی در پارک هدف اصلی است و برای تحقق این امر برگزاری نمایشگاه بین المللی علم وفن آوری در اردبیل مدنظر قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در استان اردبیل در حوزه نرم افزاری ۲۵شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و بیش از ۸۰ واحد فن آور هم برای دریافت گواهی شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند.
قلی پوری اضافه کرد: شرکت های دانش‌بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند و امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه‌اندازی شرکت های دانش‌بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ن فعالیت کرده و برای خود و جوانان زمینه اشتغال فراهم کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: به منظور کیفی‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا ۲ اصل مهم تجاری‌سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.
وی به نقش رسانه ها در امید بخشی جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها رسالت بزرگی در امید بخشی جامعه و مقابله با جنگ روانی دشمن دارند و می توانند یاس و نا امیدی را به امید تبدیل کنند.
پارک های علم و فن آوری به عنوان یکی از مهمترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت های دانش بنیان است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر مؤسسات پژوهشی به فعالیت های فن آوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت مؤسسات متکی بر فناوری است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا