آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در باکو: افراط گرایی بلای جان امروز بشریت است

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در همایش بین المللی مسوولان امور دینی در باکو گفت: افراط گرایی بلای جان امروز بشریت است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ابراهیی ترکمان امروز ( پنجشنبه)  با اشاره به این که خداوند متعال انسانها را به صلح، نیکی و دوستی دعوت می کند، بر ضرورت پرهیز از هر گونه افراط گرایی تاکید کرد.

رییس شورای گفت وگو ادیان جمهوری اسلامی ایران افزود: همه ما باید تلاش کنیم به آن میزانی که می توانیم از افراط گرایی جلوگیری کنیم.

وی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص)  افزود: همه کلمات که در زبان عربی برای بیان معنای دین به کار برده شده از جمله کلمه دین، مسلک، شریعت، طریقت و مذهب به معنی راه به سوی خداوند متعال است.

 ابراهیمی ترکمان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که همه انسانها در بدو تولد پاک و بدون گناه آفریده می شوند، گفت: این نفس انسان است که وی را به سمت گناه و افراط گرایی سوق می دهد و این وظیفه مسوولان دینی است که نتنها فقط با آموزش بلکه با عمل به خوبی ها در قلب انسانها تحول ایجاد کنند.

وی در پایان سخنان خود همچنین مسوولان امور دینی را به آگاهی بخشی برای جلوگیری از هر نوع افراط گرایی دعوت کرد.

دومین همایش بین المللی مسوولان امور دینی امروز (پنجشنبه) با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیان، دانشمندان و شخصیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی از  ۷۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز این همایش جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و چند تن از شخصیت های فرهنگی و اجتماعی کشورمان حضور داشتند.

حاضران دومین همایش بین المللی مسوولان امور دینی تقویت ارتباط و همکاری بین فرهنگی و دینی، ایجاد اعتماد متقابل میان پیروان ادیان مختلف، موضع گیری واحد علیه تروریسم، تجاوزگری و بیگانه ستیزی را بررسی می کنند.

دفاع از حقوق بانوان و کودکان، نقش مسوولان دینی، روحانیان و شخصیت های علمی و اجتماعی در امور معارفی میان نسل جوان از جمله موضوعات مورد مذاکره این همایش بین المللی دو روزه اعلام شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا