آذربایجاناخبارترکیهعمومی

رییس جمهوری آذربایجان خبر داد؛برگزاری هفت مانور نظامی مشترک با ترکیه در سال جاری

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور و ترکیه در سال جاری برگزاری هفت مانور نظامی مشترک را در دستور کار خود دارند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی « اسپوتنیک» ، علی اف در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان ، رییس جمهوری ترکیه در باکو گفت : « ارتش ترکیه از ارتش های قدرتمند دنیاست. جمهوری آذربایجان از ترکیه سلاح می خرد. امسال دو کشور برگزاری هفت مانور مشترک را در دستور کار خود دارند که چهار مانور برگزار شده و سه مانور دیگر برگزار خواهد شد. »
همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی « ینی مساوات » رجب طیب اردوغان گفت: « صنایع دفاعی ترکیه ۱۵ سال قبل به سایرین محتاج بود. اما صنایع دفاعی ترکیه هم اکنون ۶۵ درصد نیازهای ترکیه را تامین می کند. ما این امکانات خود را با کشورهای دوست سهیم می شویم.»
اردوغان همچنین خط لوله انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ترکیه ، تاناپ ، را دارای اهمیت استراتژیک دانست و از سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در ترکیه قدردانی کرد.
به گزارش آپا ، اردوغان همچنین گفت در نشست سران ناتو در بروکسل مشکلات مشترک دو کشور را مطرح خواهم کرد.
اردوغان گفت از جمهوری آذربایجان بخاطر مبارزه با «فتو» ( سازمان فتح الله گولن) تشکر می کنم.
رییس جمهوری ترکیه گفت ما با برطرف کردن مشکلات راه های زمینی میان ترکیه و نخجوان، گام های مهمی برداشته ایم و قصد داریم با احداث خط آهن میان ترکیه و نخجوان ، این اقدامات مهم را ادامه دهیم.
اردوغان گفت ساکنان نخجوان می توانند از بیمارستان های مرزی ترکیه استفاده کنند.
اردوغان همچنین گفت ترکیه همواره در مساله قره باغ از جمهوری آذربایجان حمایت می کند.
سفر اردوغان به باکو که بطور نمادین، نخستین سفر خارجی وی پس از سوگند ریاست جمهوری بود، بعداز ظهر سه شنبه به پایان رسید و وی با بدرقه یعقوب ایوب اف ، معاون اول نخست وزیر و خلف خلف اف، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان باکو را ترک کرد و راهی قبرس شمالی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا