آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل: همایش کشورهای «اکو» در اردبیل برگزار خواهد شد

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: همایش کشورهای اکو با حضور نمایندگان ۱۳ کشور اواخر بهار ۹۸ در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز قرهنگی قفقاز،بهنام پیرموذن اظهار داشت: همایش کشورهای اکو با حضور نمایندگان ۱۳ کشور اواخر خردادماه در اردبیل برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بین‌المللی در اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با دستور استاندار اردبیل کمیته ویژه‌ای برای برگزاری همایش کشورهای اکو در اردبیل تشکیل می‌شود،‌ افزود: این همایش فرصتی بسیار مناسب برای معرفی قابلیت‌های استان در حوزه تجاری،‌ اقتصادی و صنعت است تا بتوانیم از این همایش برای توسعه استان اردبیل استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: مصوبه برگزاری همایش کشورهای اکو در اردبیل نیز تصویب شده است و انتظار می‌رود این همایش به صورت باشکوه و منظم به میزبانی اردبیل در بهار سال آینده برگزار شود.

پیرموذن از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز گمرکات کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود از این اعتبارات بتوانیم برای تجهیز گمرک بیله‌سوار اردبیل نیز استفاده کنیم چرا که در حال‌حاضر این گمرک با مشکلات زیرساختی مواجه است.

وی خواستار نصب دستگاه ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار شد و افزود: انتظار داریم تا استاندار اردبیل و مسئولان هرچه زودتر نسبت به راه‌اندازی این دستگاه در گمرک اردبیل اقدام کنند.

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز نمایشگاههای بین‌المللی کشور اختصاص یافته است و در صدد هستیم از این اعتبارات برای تجهیز نمایشگاه بین‌المللی اردبیل نیز جذب کنیم.

پیرموذن از واگذاری نمایشگاه‌های بین‌المللی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: نیاز است در این زمینه در استان اردبیل نیز مصوبه‌ای تصویب شود تا نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل به بخش خصوصی واگذار شود.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا