آذربایجاناخبارایران

برگزاری مراسم با شکوه ولادت با سعادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در باکو

مراسم ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) و روز زن  با حضور هنرمندان، شاعران اهل بیت(ع) و جمع کثیری از دوستداران و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و محبین حضرت فاطمه زهرا (س) روز جمعه 21/1/1394 در  محل سالن اجتماعات شهریار رایزنی فرهنگی باکو برگزار گردید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،این مراسم با شکوه که با حضور چشمگیر آذریهای دوستدار اهل بیت علیهم السلام برگزار گردید با قرائت آیاتی چند از کلام ا… مجید آغاز شد و سپس دکتر ابراهیمی رایزن فرهنگی سفارت ج. ا. ایران در باکو ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در مراسم، میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را به حضار تبریک گفت. ایشان در ادامه با اشاره به فضیلت های اخلاقی حضرت فاطمه از وی بعنوان یک الگوی کامل برای بانوان و همسری شایسته برای حضرت علی(ع) و مادری فداکار برای حسنین و فرزندان گرانقدرش یاد کرد.

رایزن فرهنگی ج. ا. ایران در باکو در ادامه با توجه به فضیلت و جایگاه ایشان نزد خداوند و ائمه اطهار(ع)، به آیات فراوانی که در شان حضرت فاطمه(س) نازل شده است از جمله آیه شریفه تطهیر که می فرماید:  إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا” اشاره و بر اساس فرموده پیامبر اکرم(ص)  حضرت فاطمه(س) را سرور تمامی زنان عالم در تمامی قرون و اعصار خواند.

 

 دکتر ابراهیمی در ادامه به حدیث شریفی از پیامبر مکرم اسلام اشاره نمود که می فرمایند:” إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی‏، مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی، وَ مَنْ غَاظَهَا فَقَدْ غَاظَنِی‏ وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی”  فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است و هر کس او را خوشحال کند مرا خوشحال کرده است. وی حضرت فاطمه (س) را الگویی کامل نه تنها برای زنان مسلمان بلکه برای مردان عالم در تمامی زمانها دانست. ایشان در پایان اسامی، کنیه ها و القاب آن بانوی بزرگوار را توضیح داده و با اشاره به اینکه در ایران سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و روز بزرگداشت مقام مادر نامگذاری شده است، شناخت واقعی شخصیت حضرت فاطمه را در شرایط  کنونی برای پیروی از سیره آن بانوی بزرگوار لازم دانست.

در ادامه، گروه همخوانی” بادکوبه ” به اجرای برنامه پرداختند و نغمه الهی (سرود مذهبی) در مدح حضرت فاطمه زهرا(س) سرودند که مورد توجه حضار قرار گرفت.

سپس خانم فریده لمان رئیس انجمن بانوان شاعره مهستی، حاج سیار، خانم گله مایل عباس وا از شعرای اهل بیت علیهم السلام به قرائت شعر در مدح و ثنای آنحضرت پرداختند.

در ادامه مراسم گروه موسیقی سنتی به رهبری صابر پاشازاده و گروه همخوانی بانوان ” نرجس”  به اجرای برنامه پرداختند که مورد تشویق حضار قرار گرفتند.

سپس خانم خالیده الیاس قزی، خانم خاطره عزیز، خانم طاهره استوک و خانم گل گوشه گلم جان از انجمن بانوان شاعره مهستی در خصوص مقام والای بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س) و مقام مادر و شان و جایگاه رفیع زن به قرائت اشعار سروده شده توسط خودشان پرداختند.

 

در خاتمه پس از ذکر دعای فرج برای تسریع در ظهور و فرج حضرت صاحب الزمان (عج)، از شرکت کنندگان پذیرایی بعمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا