آذربایجاناخبارعمومی

رکورد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان

ستاد عملیات جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا از ابتلای یک هزار و ۱۵ نفر به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته در این کشور خبر داد که این تعداد بالاترین میزان روزانه تاکنون به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ستاد عملیات جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا،۴۸۳ نفر از این بیماران درمان شده و ۹ نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۵۳ هزار و ۱۵۲ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۴۲ هزار و ۵۱۶  نفر از آنها مداوا شده و ۷۰۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

نهاد دولتی بهداشتی جمهوری آذربایجان (طبیب) از افزایش شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور ۱۰ میلیون نفری ابراز نگرانی کرد.

جمهوری آذربایجان برای مهار ویروس کرونا به اعمال مجدد برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای شد و مدارس و دانشگاه‌های این کشور دوباره به مدت دو هفته تعطیل شدند.

بر این اساس ۳۰درصد از کارکنان دولت در محل کار خود حاضر می‌شوند و بقیه نیز دور کاری می‌کنند.

در حال حاضر ورود و خروج از برخی شهرها و شهرستانهای جمهوری آذربایجان ممنوع شده و دولت مقررات قرنطینه ویژه در سراسر این کشور را تا اول دسامبر ( ۱۱ آذر ماه ) تمدید کرد.

در حال حاضر مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای خروج شهروندان و ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا