آذربایجاناخبارروسیهعمومی

رژه نظامیان جمهوری آذربایجان در بلاروس

یک هیئت از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در مراسم رژه نظامی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی بلاروس از دست مهاجمان نازی و هم چنین روز استقلال بلاروس در مینسک برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری تسنیم، هیئت نظامی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان که هم اکنون برای دیداری رسمی در بلاروس به سر می برد، به عنوان بخشی از سفر خود در مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح بلاروس که به مناسبت روز استقلال و هفتاد و پنجمین سالگرد آزادی این کشور از دست آلمان نازی برگزار شده بود، شرکت کردند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ژنرال ذاکر حسن اف به عنوان مهمان ویژه در این رژه نظامی حضور داشت.

گروه پرچم داران ارتش جمهوری آذربایجان همراه با گروه های رژه نیروهای مسلح جمهوری بلاروس، فدراسیون روسیه و ارتش آزادیبخش چین در این مراسم نظامی شرکت داشتند.

 ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با دعوت رسمی وزیر دفاع بلاروس در روز سه‌شنبه ۲ ژوئیه به مینسک سفر کرد. در این سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با مقامات نظامی و سیاسی بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

در سفر رسمی الهام علی‌اف به بلاروس در نوامبر ۲۰۱۸ یادداشت تفاهم میان کمیته صنایع دفاعی بلاروس و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان درباره توسعه همکاری متقابل مفید در حوزه عرضه سلاح و تجهیزات دفاع هوایی امضا شد. در بیانیه مشترک امضاشده از سوی رؤسای جمهوری آذربایجان و بلاروس بر ضرورت افزایش تلاش برای حل مناقشه قره‌باغ بر اساس موازین حقوق بین‌المللی از جمله بر مبنای مصونیت مرزها و تأمین تمامیت ارضی کشورها و نیز قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تأکید شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا