آذربایجاناخبارعمومیویژه

رونق کانال های یوتیوبی در جمهوری آذربایجان

به علت انسداد بی سابقه در اطلاع رسانی و تسلط کامل دولت بر شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها و سایت های اینترنتی در جمهوری آذربایجان و مشغول شدن شبکه های تلویزیونی این کشور به برنامه های لهو و لعب، فعالیت کانال های یوتیوبی سیاسی و مذهبی در جمهوری آذربایجان رونق فراوانی یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در عرصه سیاسی، گردانندگان ده ها کانال یوتیوبی همه روزه برای رساندن پیام خود به بینندگان در جمهوری آذربایجان به پخش برنامه های گفتگو محور منتقد سیاست های حاکم بر این کشور می پردازند.

در میان کانال های یوتیوبی دارای گرایش سیاسی در جمهوری آذربایجان، کانال های «آذربایجان ساعاتی»، «کانال 13»، «ناطق عدیل اف»، «آزاد سوز»، «رآکسیا تی وی»، «کامپرامات تی وی» و… از کانال های پربیننده هستند.

همچنین در عرصه دین و مذهب، ده ها کانال یویتوبی برای تبلیغات دینی در جمهوری آذربایجان شکل گرفته است که این روزها به خصوص همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، این کانال های یوتیوبی به پررونق ترین و پرمخاطب ترین رسانه ها در جمهوری آذربایجان تبدیل شده اند.

در میان کانال های یوتیوبی دارای گرایش مذهبی در جمهوری آذربایجان نیز کانال های «مسلمان خالق»، «الرعد»، «تقوی تی وی»، «خطیب تی وی»، «اجاق نژاد.نت» و…. از کانال های پربیننده مذهبی در جمهوری آذربایجان هستند.

کثرت فراوان کانال های اینترنتی سیاسی و مذهبی پخش کننده برنامه های گفتگو محور برای مردم جمهوری آذربایجان، پدیده جدیدی است که رقابت رسانه ای در این کشور را بسیار دشوار کرده است.

از سوی دیگر، کثرت فراوان کانال های اینترنتی سیاسی و مذهبی در جمهوری آذربایجان موجب می شود که جهت دهی متمرکز به افکار عمومی در این کشور در اختیار هیچ نیروی سیاسی و دینی منتقد حاکمیت قرار نگیرد و حاکمیت جمهوری آذربایجان سعی می کند با استفاده از این شرایط، بخش مهمی از افکار عمومی را با برنامه های لهو و لعب تلویزیونی مشغول نگه دارد و آنچه را که «چندفرهنگ گرایی» می نامد، به اذهان مردم این کشور تزریق کند.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا