آذربایجانروسیه

روسيه در فروش اسلحه به آذربايجان به توازن قوا در منطقه قفقاز توجه كرده است

نيكولاي بوردوژا دبير كل سازمان پيمان امنيت جمعي ، با اشاره به فروش يك ميليارد دلاري سلاح از سوي روسيه به جمهوري آذربايجان گفت اين كشور در فروش اسلحه به آذربايجان به توازن قوا در منطقه قفقاز توجه كرده است.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از منابع خبري جمهوري آذربايجان ، بوردوژا كه در حال ديدار از ارمنستان است، در پاسخ به سوالي در خصوص اقدام روسيه در فروش اسلحه به جمهوري آذربايجان گفت اين نوع داد و ستد يكي از برنامه هاي تجاري روسيه است و به اقتصاد بازار مربوط مي شود.
وي گفت: در تصميم گيري براي فروش اسلحه ، حفظ توازن نظامي در منطقه قفقاز مد نظر قرار مي گيرد و هنگام فروش سلاح به جمهوري آذربايجان نيز از اين اصل تبعيت شده و توازن نيرو در قفقاز بهم نخورده است.
بوردوژا در عين حال خاطر نشان كرد كه ارمنستان به عنوان يكي از اعضاي پيمان امنيت جمعي مي تواند براي تامين امنيت خود از هم پيمانانش در اين سازمان كمك بخواهد.
به گزارش رسانه ها، انتشار خبر فروش يك ميليارد دلار تسليحات از سوي روسيه به جمهوري آذربايجان باعث ايجاد نگراني هاي شديدي در ارمنستان شده و واكنش مقامات اين كشور را برانگيخته است.
سازمان پيمان امنيت جمعي يك ائتلاف امنيتي در چارچوب كشورهاي جامعه همسود است كه روسيه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، قرقيزستان و تاجيكستان در آن عضويت دارند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا