آذربایجاناخبارعمومیویژه

روز جهانی مساجد؛ یادآور جنایات صهیونیست های اشغالگر

21 اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در  چنین روزی در سال  1969 میلادی  [برابر با  1348 شمسی]  مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مسجدالاقصی، دومین مسجد در جهان اسلام به شمار می‌آید و از نظر درجه اهمیت، پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد. از آنجا که مسجدالأقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد آنان از جایگاهی والا برخوردار می‌باشد.

یک جریان مسیحی- صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد. در این روز تعدادی از صهیونیست های افراطی به مسجدالاقصی حمله کردند و از فضای چهار هزار و 400 متری این مسجد، حدود هزار و 500 متر آن را به آتش کشیدند.

چند سال بعد و به همین مناسبت با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی، در سی‌امین نشست این سازمان، آخرین روز مرداد به نام روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد.

بنابراین روز جهانی مساجد همچون روز جهانی قدس ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مورد پذیرش نمایندگان کشورهای اسلامی قرار گرفت و در تقویم دینی بعضی کشورهای اسلامی وارد شد.

لازم به یادآوری است دنیس مایکل ولیم روهان  (Denis Michael Rohan) صهیونیست افراطی به کمک چند یهودی دیگر در ساعت هفت صبح روز ۲۱ اوت سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی را به آتش کشید. بررسی های انجام شده  تردیدها را به یقین تبدیل نمود که  آتش سوزی مسجدالأقصی، توطئه ای برنامه ریزی شده توسط رژیم صهیونیستی بوده است. قطع آب، تأخیر در راه اندازی موتورهای پمپ آب و جلوگیری از ورود گروههای آتش نشانان مسلمان از دیگر شهرهای فلسطینی، مؤید این مطلب بود.‏

امید آنکه در آینده نزدیک آزادی تمامی مساجد تحت اشغال مسلمانان از جمله مسجدالاقصی و قدس شریف و سایر مساجد مانند منطقه اشغالی قره باغ، دلهای مسلمانان را التیام بخشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا