آذربایجاناخبارایرانعمومی

روزنامه ینی مساوات: اروپا برای تسهیل روابط بازرگانی با ایران سیستم مالی ویژه ایجاد کرد

روزنامه ینی مساوات چاپ باکو ، روز جمعه در گزارشی نوشت : سه کشور اروپایی برای آسانتر کردن عملیات بازرگانی با ایران سیستم مالی ویژه ای راه اندازی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ینی مساوات افزود: اروپا با راه اندازی این سیستم مالی پایبندی خود به توافقات هسته ای با ایران و وعده های تضمین اقتصادی در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران را نشان دادند.
این روزنامه نوشت: ساز و کار مالی جدید کشورهای اروپا در روابط اقتصادی و بازرگانی با ایران قادر به دور زدن تحریم های آمریکا خواهد بود.
پایگاه خبری «آخار . آذ» در گزارشی با عنوان «سه قدرت بزرگ اروپا سیستم مالی جدید در رابطه با ایران ایجاد کردند» نوشت: آمریکا مدتی پیش سیستم سوئیفت (SWIFT ) را برای بانک های ایرانی مسدود کرده بود که این سیستم مالی جدید مقابله با این حرکت آمریکا است.
پایگاه خبری «دیرلر» نیز در گزارشی با انتشار خبر ایجاد کانال مالی ایران و اروپا، نوشت: اروپایی ها برنامه ریزی کردند، در مرحله نخست از این کانال برای خرید مواد غذایی ، دارو و لوازمات پزشکی به کار می گیرد و در مراحل بعدی از این ساز و کار جدید در حوزه های دیگر نیز استفاده می شود.
خبر ایجاد کانال مالی ایران و اروپا علاوه بر روزنامه ها و پایگاه های خبری جمهوری آذربایجان، انعکاس گسترده ای در شبکه های تلویزیونی این کشور مانند «آ .تی .وی» ، «آ.ار .بی» ، «لیدر» و «خزر» داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا