اخبارایرانعمومیگرجستان

روابط فرهنگی ادبی تهران، تفلیس بررسی شد

در دیدار روز سه شنبه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و رییس موزه دولتی ادبیات گرجستان ضمن بررسی روابط فرهنگی و ادبی دو کشور دو طرف در مورد برگزاری نمایشگاه عکس در زمینه روابط تاریخی تهران – تفلیس اعلام آمادگی کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، طرفین در خصوص همکاری های مشترک در زمینه روابط ادبی و برگزاری نمایشگاه عکس از میراث مشترک ایران و گرجستان بحث و تبادل نظر کردند.
حمید مصطفوی با اشاره به سابقه دیرینه روابط فرهنگی و تاریخی دو کشور گفت: وجود آثار و اسناد متنوع در موزه ها، کتابخانه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ایران و گرجستان، زمینه های همکاری مشترک برگزاری همایش های علمی، نمایشگاه ها، تالیف، ترجمه و چاپ کتب در خصوص میراث مشترک را فراهم می کند.
وی افزود: این پیوندهای فرهنگی الهام بخش، احترام آمیز و سرمایه ارزشمندی برای تداوم، تقویت و تعمیق روابط و نزدیکی دو کشور است.
رایزن فرهنگی ایران در راستای معرفی پیوندهای فرهنگی مردم دو کشور پیشنهاد کرد: با توجه به علاقه مندی این موزه و موزه کاخ گلستان، در گام نخست دو نمایشگاه عکس در زمینه معرفی آثار روابط تاریخی دو کشور در ایران و گرجستان برگزار شود.
«لاشا باکرازه» رئیس موزه دولتی ادبیات گرجستان نیز از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان استقبال کرد و آمادگی موزه ادبیات گرجستان در خصوص همکاری مشترک در زمینه برگزاری نمایشگاه های آثار عکاسی قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ و سایر برنامه های پیشنهادی را اعلام کرد.
وی افزود: در این موزه بیش از ۱۳۰ هزار نسخه خطی، بیش از سه هزار نقاشی و گرافیک، ۲۷ هزار عکس، ۱۵۰۰ اثر یادبود و بیش از ۴۰ هزار کتاب نگهداری می شود که منابع منحصر به فرد برای مطالعه ادبیات گرجی و خارجی است.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر حفظ این منابع، موزه ادبیات برنامه های متعدد فرهنگی در طول سال برگزار می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا