آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیفیلمقره باغقره باغ

رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان: شهید سلیمانی در زمان جنگ قره باغ کمک های شایانی به جمهوری آذربایجان کرد/ فیلم

حاج محسن صمداف، رهبر محبوس اسلام آذربایجان در پیام خود بمناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ قره باغ کمک های شایانی به جمهوری آذربایجان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پیام حاج محسن صمداف آمده؛ شهادت فرزند قهرمان جمهوری اسلامی ایران، فرمانده سپاه قدس، سردار شجاع و محبوب جهان اسلام سردار قاسم سلیمانی از سوی دولت تروریست و استثمارگر آمریکا موجب اندوه امت اسلام، انسان‌های عدالت خواه و خصوصا مظلومان جهان شد.

در ادامه این پیام با اشاره به مبارزه بی امان سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بر علیه ظلم ظالمان و متجاوزان به دنیای اسلام در خاورمیانه آمده است: داشتن مهارت‌های نظامی از سنین جوانی، وی را به نماد نجات تبدیل کرده بود و مظلومان برخی از کشور‌های مسلمان با الگو قرار دادن این سردار همیشه جاوید بر علیه ظلم و ستم به پا خواسته و در کشور‌هایی مانند لبنان، سوریه و عراق توانستند استقلال خود را بدست آورده و حفظ کنند.
دکتر صمد اف اعلام کرد: همانگونه که می‌دانیم سردار سلیمانی تنها برای عظمت و توسعه قدرت نظامی ایران تلاش نکرد بلکه برای کل جهان اسلام و جبهه مقاومت بر علیه ظلم و تجاوز ظالمان منبع انگیزه و الهام بخش بود و کشور‌های متجاوز سردار سلیمانی را مانعی مهم در مقابل طرح‌های اشغالگرانه خود در منطقه می‌دیدند و دلیل اصلی ترور و به شهادت رساندن وی هم مبارزه او با این کشور‌ها بود.

رهبر محبوس حزب اسلام آذربایجان در خصوص حمایت های سردار سلیمانی از جمهوری آذربایجان در زمان جنگ قره باغ نیز گفت: خدمات و کمک های حاج قاسم سلیمانی، در جنگ قره باغ به جمهوری آذربایجان نباید هیچوقت فراموش شود. متاسفانه حاکمیت در آن زمان حمایت های این سردار رشید اسلام را نادیده گرفت و از ادامه کمک های وی به جمهوری آذربایجان جلوگیری کرد تا روند پیشروی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان علیه ارامنه کند شود.

وی با اعلام انکار ناپذیر بودن نقش و جایگاه سردار سلیمانی در تاریخ مقاومت افزود: سردار سلیمانی در زندگی خود اجازه سلطه کشور‌های زورگو و قدرتمند بر ملت‌های آسیای میانه و خاورمیانه را نداد و ملت ما هرگز وی را فراموش نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا