آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

رهبر حزب وطن ترکیه: سردار سلیمانی شهید همه ماست

رهبر حزب وطن ترکیه عنوان کرد: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، معاون حشدالشعبی شهدای جبهه انسانیتی هستند که از دریای سیاه تا دریای عمان امتداد دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دوغو پرینچک، رهبر حزب وطن ترکیه طی یادداشتی درباره ترور سردار قاسم سلیمانی نوشت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی مهندس، معاون حشدالشعبی شهدای جبهه انسانیتی هستند که از دریای سیاه تا دریای عمان امتداد دارد. آنها جان خود را در راه پاکسازی خاک و دریای غرب آسیا از لوث ترور آمریکا و اسرائیل فدا کردند. آنها شهید همه ما هستند.

وی یادآور شد: آمریکا رسماً اعلام کرده که عملیات ترور با دستور مستقیم ترامپ انجام گرفته است. متفکرین آزاد کشورهای غربی نیز اکنون معترف به این مساله هستند که ایالات متحده امروز در راس یک جنگ صلیبی قرار گرفته است.

رهبر حزب وطن ترکیه با اشاره به تماسش با نماینده حزب وطن در تهران، یعقوب اصلان اظهارداشت: خواستار اعلام تعزیتمان به رهبر محترم ایران، دولت جمهوری اسلامی و فرماندهی سپاه پاسداران شدم. هیئتی نیز از حزب تحت ریاست دبیر کل حزب، اوتکو ریحان به دیدار سفیر محترم ایران در آنکارا رفته و عرض تسلیت کردند.

پرینچک ادامه داد: معلوم است که دولت ایران پاسخی هم عرض ترور دولت ایالات متحده خواهد داشت. این پاسخ مستقیماً متوجه نظامیان آمریکایی خواهد بود نه مزدوران آنها. در همین راستا یکی از مقامات ایرانی اعلام کرد که دیگر کاخ سفید باید به فکر تهیه تابوت برای سربازان خود باشد. سنگینی پاسخ نشان دهنده عجولانه نبودن آن نیز است. ایران همواره پاسخ‌های خود را با در نظر گرفتن جوانب مختلف مساله ارائه کرده است. اکنون نیز در پاسخ به حملات محتمل به تاسیسات هسته‌ای و پتروشیمی ایران نیروهای هوایی این کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

وی یادآور شد: آنچه با آن مواجهیم تحریک کشورهای غرب آسیا از سوی آمریکا برای جنگ افروزی است. از این رو می‌توان این طور نتیجه گرفت که در فرآیندی که شاهد آغاز آن هستیم تنها هدف ایران نیست. آمریکا در زمین و خاک آسیای غربی بازی را باخته و از رسیدن به اهدافی که در عراق، سوریه و ترکیه داشت بازمانده است. از طرفی از تسلیم کردن ایران نیز ناامید شده است. اسرائیل دوم با نام دولت کردستان را نیز نتوانست ایجاد کرد. از این مرحله به بعد آمریکا در پی حفظ آبروی خود و زهر چشم گرفتن از دولت‌های منطقه است. کانون بحران جدیدی که در مدیترانه شرقی ایجاد شده نشان دهنده سطح این فعالیت‌های آمریکا است.

رهبر حزب وطن افزود: جبهه بندی‌ها انجام شده است. نیروهای دریای روسیه، چین و ایران چند روز پیش یک رزمایش دریایی مشترک را پشت سر گذاشتند. کسانی که دوستانش را امروز تنها بگذارند فردا در جبهه تنها خواهند ماند. از این مهمتر برای بی اعتبار ساختن تحریکات جنگی باید در همه نقاط و همه مواضع این جبهه با هم باشیم. از این رو شعار مشترک همه در برابر جنگ افروزی آمریکایی «همه در هر موقعیتی با هم هستیم» باشد. در مرحله حساس کنونی ترکیه رسالت سنگینی بر عهده دارد. ترکیه باید پیش از هر چیز تهدیدی که از محور آمریکایی – اسرائیلی متوجهش شده است را تشخیص دهد. نخستین شرط ایجاد یک راهبرد کلی این مساله است. چرا که یک راهبردی امنیتی، ابتدا باید هدف از این امنیت را تبیین کند.

پرینچک گفت: ما به عنوان حزب وطن تبیین و تعریف دقیقی از راهبرد امنیتی ترکیه داریم. تمام طرفهای فعلی در جبهه ملی در آینده متوجه جوانب این راهبر خواهند شد. باید پیش از هر چیز دولت در این مساله هوشیاری داشته باشد و امکان اتخاذ تدابیر دقیق در صحنه‌های مختلف را در خود ایجاد کرد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا