آذربایجاناخبارعمومی

رهبر «حزب جبهه خلق» : آماده ام در مبارزات سیاسی جانم را فدا کنم

علی کریم لی، رهبر «حزب جبهه خلق» جمهوری آذربایجان گفت: به مبارزات سیاسی خود ادامه خواهم داد و آماده ام تا در این راه جانم را نیز از دست بدهم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی کریم لی در مصاحبه با شبکه اینترنتی عثمان قیزی گفت: پس از دستگیری از سوی پلیس دو بار از سوی ماموران در داخل اتوبوس مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همانطور که این صحنه ها را عکاسان نیز به تصویر کشیده اند و فیلم آن نیز موجود است نیروهای پلیس دو بار سر وی را به کابین اتوبوس کوبیده اند.

کریم لی می افزاید؛ پس از انتقال وی به اداره پلیس منطقه ختایی او را در اتاق بازجویی مورد ضرب و شتم های بسیار وحشتناک قرار داده اند. به طوریکه یکی از کارکنان پلیس با فشار یکی از پاهای خود بر گلویش به وی حالت خفگی دست داده است. کریم لی افزود: از وی خواسته شد تا مقابل دوربین فیلمبرداری کار گذاشته شده در محل بازجویی اعتراف کند از کار خود پشیمان شده و از این پس دست از مبارزه با حاکمیت بر می دارد.

رهبر «حزب جبهه خلق» جمهوری آذربایجان گفت: پس از کش و قوس های فراوان میان او و بازجویان که حدود یک ساعت به طول انجامید  وی از این کار امتناع کرده است.

به گفته کریم لی، ماموران اداره پلیس پس از این این که نتواستند به خواسته خود دست پیدا کنند وی را به بیمارستان وزارت کشور  منتقل کرده اند تا تحت معاینات پزشکی قرار گیرد.

وی تاکید کرد، به مبارزات سیاسی خود را برای آینده دموکراتیک جمهوری آذربایجان ادامه خواهد داد و آماده است حتی در این راه جان خود را نیز از دست بدهد.

لازم به ذکر است، پلیس باکو عصر شنبه گذشته از تلاش نیروهای مخالف دولت، موسوم به «شورای ملی نیروهای دموکراتیک» که در اعتراض به عدم ناتوانی دولت در حل برخی مشکلات از جمله فساد اقتصادی و نیز حل مناقشه قره باغ در باکو تجمع کرده بودند جلوگیری و  ۶۰ نفر از آن ها از جمله علی کریم لی، رهبر «حزب جبهه خلق» جمهوری آذربایجان را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا