آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان: تنها با افزایش درک معنوی و اسلامی آزادی قره باغ ممکن خواهد شد

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان تاکید کرد آزادی قره باغ نیازمند اقدامات جدی عملی است و با شعار و بیانیه های بی ارزش امکان پذیر نیست و فقط با افزایش درک معنوی و اسلامی آزادی قره باغ ممکن خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با انتشار ویدئویی در واکنش به شهادت 11 تن از نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان تاکید کرد: « پس از جنگ آوریل 2016 تاکنون هیچ گاه وضعیت وخامت باری به این اندازه موجود نبوده است.»
رهبر جمعیت دینی جمعه آذربایجان گفت: « در شرایطی که همه گیری کرونا شایع است، مردم با روحیه رزمی عالی در میدان حاضر شده اند. دولت نیز باید اراده خود را به میدان بیاورد و باید دشمن با ضربات موثری مواجه شود. در زمان سفر پاشینیان به شوشا نیز مشخص بود که اگر دشمن ضربه ای موثر دریافت نکند، این مسایل ادامه خواهد یافت. دولت باید اقدامات عملی انجام دهد؛ یا نوار حائل و منطقه امنیتی برای حفاظت از امنیت اهالی غیرنظامی ایجاد شود و یا باید در آزادسازی اراضی اشغالی حرکتی واقعی انجام شود. دشمن باید بداند که در صورت تداوم اقدامات تحریک آمیز، با واکنش جدی و مستاصل کننده مواجه خواهد شد. صرفا با صدور بیانیه ها و شعار دادن و بدون اقدامات عملی، رسیدن به این هدف میسر نیست.»
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با تاکید بر ضرورت ایجاد منطقه امنیتی به عرض 10 کیلومتر برای حفاظت از مردم غیرنظامی و ایجاد نوار حائل تاکید کرد: « صرفا صدور بیانیه ها و شعار دادن بدون اقدامات عملی، نتیجه معکوس خواهد داد و اراده ملت نیز تضعیف خواهد شد. باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و با توکل به خداوند و با اتکاء به محاسبات نظامیان مستقل و شجاع که تعهدی به هیچ مرکز خارجی نداشته باشند، اقدامات عملی انجام شود. زیرا، یک واقعه عادی روی نداده است. بلکه یک ژنرال ارتش جمهوری آذربایجان شهید شده است و باید وحشی های ارمنی بدانند که در صورت اقدامات تحریک آمیز با واکنش جدی مواجه خواهند شد. »
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: « نمی شود که یک عده برای آزادی قره باغ فقط «باده بلند کنند»! و فرزندان فقرا بروند جان خود را فدا کنند. این وطن متعلق به همه ماست. قره باغ خاک مقدس اسلام است و برای هر مومنی موضوعی حیاتی است. برای احیای ارزش های معنوی باید اقدام کرد. با شعار و شوهای بی ارزش نمی توان کاری برای آزادی قره باغ کرد. با افزایش درک معنوی و اسلامی آزادی قره باغ ممکن خواهد شد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا