آذربایجاناخبارعمومی

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان : اگر روز قدس را جدی می گرفتیم، شوشا و لاچین از دست نمی رفت

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان طرح «معامله قرن» را «رذالت قرن» دانست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری دیرلر جمهوری آذربایجان، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو طی سخنرانی در همایش روز قدس در باکو گفت: طرح معامله یا خرید و فروش قرن برای مساله فلسطین در اصل طرح «رذالت قرن» است که به ثمر نخواهد رسید. طراحان آن می گویند بیایید شما را با ۳۰ میلیارد دلار تطمیع کنیم و البته پول این کار را نیز از جیب عرب ها برمی داریم! و همان پول را به فلسطینی ها وام می دهیم تا بجای مطالبه سرزمین خود، با این وام مشغول باشند. طراحان این طرح، حتی جاهایی را که تاکنون اراضی بیطرف می نامیدند به فلسطینی ها نمی دهند و می گویند بجای آن، از مصر زمین اجاره می کنیم و در آنجا برای فلسطینی ها فرودگاه و مرکز تجاری می سازیم به این شرط که فلسطینی ها مقاومت و جنگ برای آزادی سرزمین و خانه و کاشانه خود را کنار بگذارند. می گویند به فلسطینی ها نان هم نخواهیم داد تا مجبور به پذیرش این طرح ظالمانه بشوند.
رهبر جمعیت دینی جمعه افزود: ترامپ، رییس حکومت آمریکا که به دنبال اجرای این طرح رذالت آمیز است، می گوید من مثل اوباما، بچه مثبت نیستم که با ظاهر فرهنگ و ادب کار را پیش ببرم و همانند بوش نیز دیوانه وار کار نمی کنم که طالبان و داعش ایجاد کنم. می خواهند این طرح را با شیوه های کاپیتالیسم وحشی اجرا کنند. همان کاری که امروز با ایران می کنند و موضوع تحریم اقتصادی را مطرح می کنند. اما، باید بدانند که این امت از همان زمان محاصره در شعب ابی طالب و از دوره مکه، این نوع تحریم ها را تجربه کرده و تسلیم نشده است. این امت، در تحمل این محاصره های اقتصادی، شخصیت هایی مثل حضرت خدیجه کبری (س) را قربانی داده و تسلیم نشده و پیروز شده است.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با اشاره به سیاست دشمنان اسلام بر اساس اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن»، گفت: ترامپ و رژیم صهیونیستی از رژیم سعودی ضد جهان اسلام استفاده می کنند و رژیم سعودی هم که در یمن روزگار مسلمانان را سیاه کرده است، باز هم ابزار دست دشمنان اسلام در اجرای طرح «معامله قرن» شده است. جنایت سعودی ها در ایجاد فرقه خطرناک وهابیت کم بود که این بار هم در جنایت «معامله قرن» شریک شده اند و اجرای این بزرگترین جنایت ضد مسلمانان را به عهده گرفته اند. رژیم سعودی در هر کار منفی که به نام مسلمانان در جهان ارتکاب می شود، نقش دارد.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با تاکید بر اهمیت برگزاری روز قدس در شرایط جاری که امسال آن را مهمتر از هر سال دیگر کرد، گفت: در روز قدس جبهه های حق و باطل از همدیگر متمایز می شوند. همانطور که در مراسم حج، در روز عرفه مسلمانان با مراسم برائت از مشرکین، حساب خود را از مشرکان جدا می کنند. برخی ها که به مراسم برائت از مشرکین نیز ایراد می گیرند، در باره مراسم روز قدس نیز همین موارد را مطرح می کنند. اما، باید اعتراض درمقابل دشمن را جدی تلقی کنیم.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: می خواهند شش میلیون نفر فلسطینی را از حقوق سرزمینی شان محروم کنند. می گویند در اراضی که از مصر اجاره می کنیم برای آنها شرایط زندگی فراهم می کنیم. اگر این امکان پذیر است، بخشی از نیویورک یا بوداپست را به اجرای طرح اسراییل خود اختصاص بدهید و در آنجا برای خودتان اسراییل درست کنید. رهبر جمعیت دینی جمعه افزود: برای ما مسلمانان جمهوری آذربایجان، سرزمین قره باغ نیز به اندازه فلسطین اهمیت دارد. اگر روز قدس را جدی می گرفتیم، شوشا و لاچین از دست نمی رفت و قره باغ را می توانستیم آزاد کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا