آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغ

رهبر جمعیت دینی جمعه آذربایجان: تشکر دستیار رئیس جمهور و قدردانی شخص الهام علی اف از ایران، بسیاری از مسایل را روشن کرد

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو: تشکر حکمت حاجی اف، دستیار رئیس جمهوری و قدردانی شخص رییس جمهوری آذربایجان از ایران، بسیاری از مسایل را روشن کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو رهبر «جمعیت دینی جمعه» جمهوری آذربایجان در گفتگوی زنده تصویری در برنامه ” میدان سیاست” کانال “خورال تی وی” تاکید کرد نوشته های سر در مسجد آغدام که ممکن است توسط ارامنه از بین برده شده باشند، حاوی یاد خداوند و شهادت به توحید خداوند، رسالت حضرت محمد (ص) و ولایت امیرالمومنین علی (ع) و توسل به امام رضا (ع) و آیه ای از سوره فتح در خصوص پیروزی و آیه ای از سوره نجم درباره سعی و تلاش انسان و آیاتی از سوره هجر درباره پاسخگویی انسان درباره اعمالش است که حکایت از فرهنگ و معنویات بالای مردم این سرزمین است. »
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو همچنین سوال کردن درباره آینده و سرنوشت سایر مناطق باقی مانده از قره باغ کوهستانی را حق مردم جمهوری آذربایجان دانست و این سوالات و مطالبات را راهگشای حل مشکلات و مسایل باقی مانده توصیف کرد.
رهبر «جمعیت دینی جمعه» در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا در برخی از شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان در زمان جنگ دوم قره باغ، پرچم ترکیه و اسراییل به نشانه تشکر در مقابل دوربین برنامه های این شبکه قرار می گرفت، ولی پرچم ایران را نمی توانیم نشان دهیم، گفت: « مواردی از این دست هم مشاهده شد، اما در سطح دولتی نبوده است. تشکر حکمت حاجی اف، دستیار رئیس جمهوری و قدردانی شخص رییس جمهوری آذربایجان از ایران، بسیاری از مسایل را روشن کرد. اساسا، مدبرانه ترین سیاستی که دولت جمهوری آذربایجان در این 44 روز جنگ اتخاذ کرد، این بود که با ایران ستیزی همراهی نکرد. مواردی از سخنان دو نماینده مجلس بود که تذکر و واکنش های لازم به آنها داده شد که در مسایلی که مطلع نیستند، صحبت نکنند.»
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو گفت: ایران تا جایی که جمهوری آذربایجان نیاز داشت و توانست از حمایت ایران بهره بگیرد، حمایت خود به قدر کافی را ارایه کرد و اگر مثلا در جبهه زنگیلان تضمین ایران به نیروهای جمهوری آذربایجان نبود، ممکن بود وضعیت دشوار دیگری بروز کند.
رهبر «جمعیت دینی جمعه» تاکید کرد: « حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین سی سال بر این موضوع تاکید داشته اند که قره باغ سرزمین اسلامی است و در اثنای این جنگ نیز در سخنرانی بسیار مهم روز میلاد نبی اکرم (ص) که چند موضوع بسیار مهم جهانی در این سخنرانی مطرح شد، مساله قره باغ را نیز مطرح و تاکید کردند که تمامی این اراضی باید به جمهوری آذربایجان باز گردانده شوند. این خبر در رسانه های منتشر شد، اما شاید هم افکار عمومی، قدرت این سخنان را بطور کامل درک نکرد. باید توجه کرد که کل جهان اسلام روی نظر حضرت آیت الله خامنه ای حساب باز می کند. »
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو تاکید کرد: « در سخنان حضرت آیت الله خامنه ای به این راهبرد دوراندیشانه باید توجه کرد که تاکید کردند تمامی اراضی اشغالی باید به جمهوری آذربایجان باز گردانده شوند. یعنی اینکه امروز ما ناراحتیم که موضوعاتی مثل خان کندی و خوجالی چه خواهد شد؟، ایشان در آن سخنرانی تاکید کردند که تمامی اراضی اشغالی آذربایجان باید آزاد شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا