آذربایجاناخبار

رهبران جبهه مخالف دولت جمهوري آذربايجان خواستار لغو نتايج انتخابات شدند

رهبران شوراي ملي نيروهاي دموكراتيك جمهوري آذربايجان ، تجمع روز گذشته مردم در يكي از ميادين باكو را كه در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوري اين كشور برگزار شده بود، اعتراض به جعل نتايج انتخابات خواندند و خواستار لغو نتايج اين انتخابات شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پايگاه اينترنتي روزنامه آزادليق روز يكشنبه نوشت : جميل حسنلي نامزد شوراي ملي در انتخابات رياست جمهوري اخير جمهوري آذربايجان با ابراز رضايت از تجمع روز گذشته طرفداران شوراي ملي نيروهاي دموكراتيك گفت : شركت كنندگان در اين گردهمايي يك بار ديگر اراده خود را به نمايش گذاشتند و تظاهرات اعتراضي بزرگي را برگزار كردند. اين تجمع يك بار ديگر نشان داد كه در نهم اكتبر حكومت به صورت غير قانوني به تصرف درآمده و نتايج اين انتخابات بايد لغو شود.
جميل حسنلي با اشاره به اينكه تظاهرات روز شنبه در مقايسه با تجمعات قبلي گسترده تر بوده و قشر فعال جامعه در آن شركت كرده بودند، تاكيد كرد كه شهروندان جمهوري آذربايجان و بويژه جوانان عليرغم تعقيبها، تفتيشها و كنترل پليس، آزادي و دموكراسي را در اين تظاهرات مطالبه كردند.
به نوشته آزادليق ، علي كريملي عضو شوراي ملي و رهبر حزب جبهه خلق جمهوري آذربايجان نيز تجمع روز گذشته را آغازي موفقيت آميز تعبير كرد و آن را اعتراض به جعل نتايج انتخابات نهم اكتبر كشورش خواند.
كريملي در بخشي از اظهاراتش گفت : دنيا كه انتخابات رياست جمهوري آذربايجان را زير نظر داشت، بخوبي مي داند كه نتايج انتخابات نهم اكتبر جعل شده و اين مساله از سوي ناظران بين المللي، سازمان امنيت و همكاري اروپا، پارلمان اروپا، آمريكا و بريتانيا نيز مورد اعتراف قرار گرفته است.
كريملي با تاكيد بر ضرورت ادامه مبارزه مردم براي احقاق آراي خود، تجمع روز گذشته را آغازي موفقيت آميز در اين راستا ارزيابي كرد و تاكيد كرد كه كار تازه آغاز شده است و اين مبارزه ادامه خواهد يافت.
بر اساس همين گزارش ، عسيي قنبر رهبر حزب مساوات و يكي ديگر از اعضاي شوراي ملي نيز ابراز عقيده كرده است كه اين تظاهرات بار ديگر بر حتمي بودن تغييرات دموكراتيك در جمهوري آذربايجان مهر تاييد زده است.
وي با اشاره به اينكه مرحله پس از راي گيري در انتخابات رياست جمهوري به مرحله تعيين كننده بزرگي تبديل شده است ، افزود : اين گردهمايي بزرگ از نظر سياسي در روند انتخاباتي جميل حسنلي نامزد واحد شوراي ملي نقطه عطف بزرگي بود. شركت بخش اعظم شهروندانمان در اين گردهمايي و بويژه شور جوانان نشان مي دهد كه انتخابات در نهم اكتبر به پايان نرسيده است و تغييرات دموكراتيك در جمهوري آذربايجان حتمي است و هيچ نيرويي نخواهد توانست مانع اين تغييرات بشود.
معترضين به نتايج انتخابات رياست جمهوري جمهوري آذربايجان ، روز گذشته با برپايي تظاهراتي كه از قبل از سوي شوراي ملي نيروهاي دموكراتيك برنامه ريزي ، شركت كردند.
به نوشته پرتال خبري روزنامه يني مساوات ، پايان اين گردهمايي با برخورد پليس محلي با تعدادي از تظاهرات كنندگان همراه بود كه منجر به بازداشت ۵ تن از معترضين شد ،ولي بازداشت شدگان پس از مدتي آزاد شده اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا