اخبارترکیه

رسوایی دیگر برای اردوغان /ترکمن ها، 3 جاسوس میت را که در میان داعش بودند، دستگیر کردند/تصاویرو اسناد

ترکمن ها، 3 جاسوس میت را که در میان داعش بودند، دستگیر کردند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سایت فاکت خبر با استناد به روزنامه ی جمهوریت ترکیه نوشت، فردی به نام «نیهات یالنیز» که گفته می شود منسوب به جبهه ی ترکمن های عراق می باشد، ادعا کرده است که 3 نفر از جاسوسان میت (سازمان جاسوسی ترکیه) که در میان گروه تروریستی داعش بودند را دستگیر کرده اند.

بنا به ادعای این شخص که پیام هایی برای احمد داود اوغلو و عبدالله گل در توئیتر نوشته است، اسامی جاسوسان بازداشت شده مشخص می باشد: محمود ییلدیریم، ابراهیم چِلیک و کاظم شِمشک.

نیهات یالنیز، عکس کاظم شمشک را در توئیتر منتشر کرده است.

یالنیز که می گوید در جبهه ی آمرلی مشغول جنگ با داعش می باشد، در پیام خود به داود اوغلو در توئیتر می نویسد، «محمود ییلدیریم را در 23 ام آگوست که در میان تروریست های داعش بود، دستگیر کردیم. وی 23 سال و قدی بلند دارد. این جاسوس میت که همراه تروریست های داعش به ترکمن ها تیراندازی می کرد، برای شما دردسر خواهد شد».

بنا به ادعای یالنیز، جاسوس میت اعتراف کرده است، اطلاعاتی را که در مورد تحرکات ارتش عراق به وسیله ی ماهواره ی گوگ توک 2 ترکیه دریافت می کرد به داعش می داد. وی هم چنین گفته است، ترکیه هر بشکه ی بنزین را به قیمت 30 دلار از داعش می خرد و در برابر آن به آن ها اسلحه، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی می دهد.

نیهات یالنیز در توئیت خود به عبدالله گل رییس جمهور ترکیه می نویسد، حکومت ترکیه هیچ گاه به ترکمن ها کمک نکرده است و از این رو، سزاوار سرزنش می باشد. ما از جاسوس های میت که در 25 ام آگوست دستگیر کرده ایم، شماره تلفن شما [عبدالله گل] را پیدا کردیم.

بخشی از پیام یالنیز در شبکه های اجتماعی بدین گونه می باشد: «دومین جاسوس میت را در آمرلی در میان داعش در حالی که مجروح بود، دستگیر کردیم. این هم کاظم شمشک، سومین عضو میت در میان داعش که به زبان های عربی، کردی و انگلیسی مسلط می باشد، دستگیر کرده ایم. وی برای آموزش دادن به نیروهای میت به عراق اعزام شده بود».

گفتنی است، این حادثه بار دیگر حمایت ترکیه از گروه تروریستی داعش را به اثبات رساند.

isid-mit3 mit-isid-2 nihat_yilmaz_2

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا