اردبیل

رتبه چهارم کشوری اردبیل در جمع آوری زکات

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از جمع‌آوری پنج میلیارد تومان زکات در استان اردبیل به همت و تلاش شایسته کشاورزان و زارعان پرتلاش خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه ستاد زکات در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با رشد خوبی که در سال‌های اخیر در جمع‌آوری زکات داشته است، توانسته رتبه چهارم کشور را به دست آورد که خود توفیقی بزرگ در بین استان‌های پهناور و دارای قدمت بسیار فراوان است.

وی از اهالی شهرستان بیله‌سوار به خاطر پرداخت زکات به عنوان فریضه الهی و کسب رتبه اول استان در این امر قدردانی کرد و افزود: مردم این شهرستان که به دیانت و دینداری معروف هستند زکات فوق‌العاده‌ای را پرداخت کردند که به همه کشاورزان و زحمتکشان این عرصه دست مریزاد می‌گوییم.

عاملی تصریح کرد: اهالی شهرستان گرمی نیز که همیشه در پرداخت زکات پیشرو و پیشقدم هستند امسال رتبه دوم را کسب کردند و نشان دادند که در عمل به فرایض الهی همیشه حضور داشته و فعال هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهرستان پارس‌آباد در جمع‌آوری زکات رتبه سوم و مشگین‌شهر نیز رتبه چهارم را داشته و سایر شهرستان‌ها زکات مناسبی جمع‌آوری کردند اما به دلیل بروز خشکسالی‌ برخی نارسایی‌ها را در این زمینه شاهد بودیم.

وی در ادامه اضافه کرد: عشایر استان اردبیل نیز با اعتقادات قوی و پایبندی به ارزش‌های دینی در پرداخت زکات فوق‌العاده عمل کرده و دین خود را در این زمینه به خوبی و شایستگی ادا کردند.

امام جمعه اردبیل عمل به فریضه زکات را عامل و عنصر از بین برنده فقر و نداری در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: آنچه که به جامعه ما صلابت و شکوه می‌بخشد عمل به فرایض دینی است.

 در این جلسه مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز گفت:‌ استان اردبیل در پرداخت زکات در کشور جایگاه چهارم را به دست آورده که این نشان از تدین و دینداری مردم این منطقه در عمل به فرایض دینی است.

بهروز زلالی افزود: 500 میلیون تومان اعتبار دولتی برای روستاهای پرداخت‌کننده زکات در نظر گرفته شده است تا با زکات جمع‌آوری شده که بخشی از آنها به پروژه‌های عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد زمینه تکمیل و بهره‌برداری برخی پروژه‌های ضروری و فوری فراهم آید.

وی تصریح کرد: ‌ما در سطح استان از اهالی 848 روستا زکات دریافت می‌کنیم و در این زمینه 442 پروژه اجرایی را نیز در دست اقدام داریم.

زلالی در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی در این زمینه وظیفه و رسالت خود را با تمام توان انجام داده و سعی داشته در جمع‌آوری زکات روستاییان حتی در دورافتاده‌ترین مناطق ورود پیدا کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا