آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

رای اعتماد پارلمان گرجستان به وزرای دولت جدید

پارلمان گرجستان روز یکشنبه به هیأت دولت این کشور به نخست وزیری «گئورگی گاخاریا» رأی اعتماد داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری «نیوز گئورگیا»، ۹۸ نماینده از پارلمان ۱۵۰ نفره به هیأت دولت جدید گرجستان رأی اعتماد داده و نمایندگان گروه‌های مخالف در اعتراض به معرفی نامزدی «گاخاریا» به عنوان نخست وزیر جدید این کشور، در جلسه پارلمان حضور نداشتند.

«ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان روز دوشنبه گذشته از سمت خود استعفا کرد و حزب حاکم «رویای گرجستان» در جلسه همان روز «گئورگی گاخاریا» وزیر کشور را به عنوان نخست وزیر جدید به پارلمان معرفی کرد.

گاخاریا پنجمین نخست وزیر از حزب حاکم «رویای گرجستان» پس از روی کار آمدن این حزب سیاسی در سال ۲۰۱۲ میلادی، به شمار می‌رود.

معرفی نامزدی گاخاریا  به عنوان نخست وزیر جدید گرجستان موجب اعتراضات نیروهای مخالف دولت شد و نشست پارلمان نیز با تظاهرات اعتراض آمیز این نیروها همراه بود.

نیروهای مخالف دولت گرجستان گاخاریا را  به صدور دستور سرکوب شرکت کنندگان تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خردادماه  گذشته در مقابل پارلمان این کشور در تفلیس، متهم می کنند.

 تظاهرات اعتراض آمیز ۳۱ خردادماه گذشته نیروهای مخالف دولت گرجستان به سفر هیأت پارلمانی روسیه به این کشور به خشونت کشیده شد و در جریان آن ۲۴۰ نفر صدمه دیده و صدها تن بازداشت شدند.

 نیروهای مخالف دولت در پی این حادثه دست به تظاهرات اعتراض آمیز شبانه روز طولانی مدت زده و خواستار استعفای گاخاریا از سمت وزیر کشور شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا