آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

رایزنی سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با « آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آسیای مرکزی و قفقاز دیدار و رایزنی کرد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه، اوضاع افغانستان، پاندمی کرونا، تحولات منطقه آسیای مرکزی و قفقاز از جمله بلاروس، گرجستان و قره باغ و نیز همکاری های دو کشور در سازمان ها و مجامع بین المللی در راستای مقابله با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا تبادل نظر کردند.

 آنها همچنین بر ضرورت رایزنی و تعامل بین دو کشور در خصوص مسائل آسیای مرکزی و قفقاز و لزوم همکاری  ایران و فدراسیون روسیه در زمینه مقابله با تهدیدات موجود برای این حوزه از جمله خطر گسترش تروریسم و نفوذ آمریکا در منطقه، تاکید کردند.

کاظم جلالی در این ملاقات با اشاره به اینکه تهران و مسکو در اکثر موضوعات منطقه ای و بین المللی دارای دیدگاه و مواضع مشترک و یا نزدیک به هم هستند، بر لزوم تعامل و همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه مقابله با تهدیدات ناشی از اقدامات غیرقانونی و مخرب آمریکا در حوزه آسیای مرکزی و قفقاز تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با بیان اینکه روسیه برای روابط مشارکتی خود با ایران ارزش زیادی قائل می باشد، ابراز کرد که روابط دو کشور در راستای توافقات روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال توسعه و گسترش است.

در پایان این دیدار طرفین تمایل خود را نسبت به تداوم تماس ها و دیدارهای خود در خصوص مسائل منطقه ابراز داشتند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا