آذربایجاناخبارایرانعمومی

راه اندازی دروازه مشترک تجاری مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان

مدیر کل گمرک آستارا گفت: دروازه تجاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با هدف رونق اقتصادی و کاهش هزینه های تجاری، در مرز این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسول امیدی افزود: ۷۰ درصد زیرساخت های دروازه تجاری مشترک ایران و آذربایجان آماده شده است و ظرف یک سال تحقق خواهد یافت.

وی بیان کرد: ایران به تازگی به عضویت اتحادیه اوراسیا درآمده است و مرز آستارا در تجارت آزاد ایران با کشورهای عضو این اتحادیه، نقش ویژه ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: گمرک بارانداز راه آهن آستارا با هشت نیروی انسانی در ساختمانی به مساحت ۱۰۰ متر مربع فعال شده اما زیرساخت های حمل و نقل کالا در آن ناکافی است و پیمانکار طرح باید نسبت به تامین آن اقدام کند.

امیدی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از راه آهن آستارا صادر و وارد شده و حجم مبادلات تجاری از راه آهن با وجود تحریم، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک آستارا اظهار کرد: اداره کل گمرک آستارا در واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت‌های پستی و قضائی فعالیت می‌کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا