آذربایجاناخبارایرانعمومی

رئیس کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان خواستار استفاده از تجارب مراکز آموزشی ایران شد

رئیس کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان در دیدار با ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران خواستار استفاده از تجارب مراکز آموزشی کشورمان شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مبارز قربانلی در این دیدار با ارایه گزارشی اجمالی در خصوص فعالیت های کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان بر ضرورت توسعه همکاری های فیمابین تاکید کرد.
وی سابقه فرهنگی مشترک دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و تقویت این اشتراک ها و همچنین معرفی آن به نسل جوان را مهم و ضروری دانست.
رئیس کمیته امور تشکل های دینی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان آماده هر گونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه در خصوص مقابله با خشونت و افراط گرائی دینی است.
در این دیدار که با حضور اصغر فارسی رایزن فرهنگی ایران در باکو برگزار شد، ابراهیمی‌ترکمان نیز به اشتراک های فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: وجود چنین اشتراکاتی را در جهان کمتر می توان یافت.
وی افزود: این اشتراک ها یکی از مهمترین عوامل پیوند دهنده دو کشور و ناگسستنی است و این امر نیز ظرفیت های همکاری در حوزه های فرهنگی و دینی دو کشور را دوچندان می کند.
رئیس شورای سیاست گذاری گفت و گوی فرهنگ ها و ادیان ایران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و همچنین با بیان اینکه ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام از مهمترین موانع اتحاد و انسجام امت اسلامی است، اظهار کرد: مسئله وحدت میان امت اسلامی امری اساسی و از مهمترین مبانی قرآن کریم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه و پیشرفت کشورمان در تمام زمینه های علمی، ایران را یکی از مراکز مهم علوم اسلامی برشمرد و آمادگی این سازمان را برای در اختیار قرار دادن تجربه مراکز آموزش عالی در رشته های معارف را اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا