آذربایجاناخبارعمومی

رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان: دولتمردان از برگزاری تجمع مخالفان در باکو وحشت دارند

علی کریملی، رئیس جبهه خلق آذربایجان با اشاره به عدم مجوز برای برگزاری تجمع مخالفان در مکان های پیشنهادی مخالفان در باکو گفت: دولتمردان از برگزاری تجمع مخالفان در باکو وحشت دارند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی میدان تی وی، چندی پیش شورای ملی از شهرداری باکو درخواست مجوز برگزاری تجمع نموده بود، اخیرا باشگاه ورزشی نفتچی در لوکباتان پیشنهاد شهرداری باکو به شورای ملی بوده است. این در حالی است، شورای ملی سه نقطه از شهر باکو را درخواست نموده بود که عبارت بودند از «ایستگاه متروی ۲۸ مای»، «استادیوم رشید بهبوداف» و «پارک نریمان اف».

علی کریملی رئیس حزب جبهه خلق آذربایجان اقدام شهرداری باکو را نشانه ضعف و ترس حاکمیت قلمداد نمود و چنین اظهار داشت: بدیهی است از برگزاری تجمع در باکو وحشت دارند. طبق قانون بایستی سه روز کاری مانده به موعد برگزاری تجمع پاسخ از جانب شهرداری باکو ارائه می شد، لیکن فقط یک روز کاری  قبل از زمان تجمع به ما اطلاع رسانی شد و شهرداری باکو با تجمع ۲۸ سپتامبر در لوکباتان موافقت کرد که منجر به بحث و گفتگو در بین اعضای هیات مدیره شورای ملی و حزب جبهه خلق گردید. صراحتا می گویم ما در لوکباتان و یا هر منطقه ای خارج از باکو تجمع برگزار نخواهیم نمود. در حقیقت چنین پیشنهادی را ما به منزله «نه» ارزیابی می کنیم. واضح است در چنین شرایطی امکان برگزاری تجمع در ۲۸ سپتامبر امکان پذیر نیست، لیکن شرایط نبایستی چنین ادامه یابد و تجمعات اعتراضی باید برگزار گردد و برگزار نیز خواهد شد.
علی کریملی خاطر نشان کرد: پس از مذاکره حزب جبهه خلق آذربایجان و شورای ملی در این مورد، تصمیمات بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.
لازم به ذکر است؛ پس از برگزاری تجمع مورخ ۱۹ ژانویه توسط شورای ملی که با حضور پرشور آحاد مردم، گروهها، جریانات و احزاب مختلف همراه بود، شهرداری باکو به درخواستها آن ها مبنی بر برگزاری تجمعات جواب منفی داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا