آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

رئیس جمهور آذربایجان: رهبران کشورهای غربی حق ابراز نگرانی درباره اماکن دینی در قره باغ را ندارند

الهام علی اف گفت: رهبران کشورهای غربی حق ابراز نگرانی در مورد اماکن دینی قره باغ را ندارند.

  به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سفر روز گذشته خود به شهرستان «آغدام» که به تازگی تحت کنترل جمهوری آذربایجان درآمده است، ضمن سخنانی در مقابل  مسجد تخریب شده این شهرستان گفت: پس از پایان جنگ در قره باغ عده ای از رهبران کشورهای غربی در باره اماکن دینی مسیحی در این سرزمین ها ابراز نگرانی کرده اند.

علی اف اظهار داشت: کسی نباید در این زمینه نگران باشد و بخصوص رهبران کشورهای غربی و آنها که احساسات اسلام هراسی را برافروختند و اهانت به مقدسات اسلامی را نادیده می گیرند و حتی عاملان اهانت به این مقدسات را توجیه می کنند.

رئیس جمهور آذربایجان تصریح کرد: آنها حق ندارند در این زمینه بحث کنند، ضمن اینکه تمامی اماکن مذهبی در سرتاسر جمهوری آذربایجان گنجینه تاریخی ما است.

وی با اشاره به توجه خاص دولت جمهوری آذربایجان به حفاظت از همه اماکن مذهبی در این کشور گفت: چه  کسی می تواند از ما انتقاد کند، آیا آنهایی که مساجد را تعطیل کردند و یا سر خوک کشته شده را به مساجد مسلمانان انداختند؟

علی اف با اشاره به مسجد شهرستان آغدام گفت: دشمن وحشی گاو و خوک را در این مسجد نگهداری می کرد و عکس های مربوط به آن در فضای مجازی هم منتشر شده است.

وی با اشاره به این که ارامنه در مساجد شهرستانهای آزاد شده «زنگیلان» و «جبرائیل» نیز خوک  نگه داشته اند، افزود: ما همکاری تنگاتنگ با سازمان یونسکو داریم و چنانچه می خواهند به این منطقه سفر کنند و از اماکن مذهبی مسیحی بازدید کنند، بهتر است به این مسجد هم سر بزنند و ببینند پیش از این چه کارهایی در اینجا انجام شده است.

رئیس جمهور آذربایجان خاطر نشان کرد: سفیران آن عده از کشورها بخصوص کشورهای عضو گروه مینسک ( آمریکا، فرانسه و روسیه ) که وظیفه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ را برعهده دارند، چند سال پیش از این مسجد بازدید کردند ولی چرا این موضوع را مطرح نکردند و چرا این وضعیت موجب نگرانی کشورهای غربی نشده است.

علی اف گفت: این بدان معناست که آنها اهانت به مساجد مسلمانان، نگهداری گاو و خوک در این اماکن و  تخریب آنها را نادرست نمی دانند؛ و اگر چنین است این نظر خود را به صراحت اعلام کنند و بروند به مشکلات کشورهای خود رسیدگی کنند و در امور ما دخالت نگنند.

الهام علی اف در پایان با اشاره به تخریب کامل شهرستان آغدام، گفت: این شهر شاهد وحشیگری های بسیاری بوده است، ولی ما این شهر و تمامی روستاهای آن را بازسازی و احیا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا