آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار وزیر صنعت،معدن و تجارت ایران با رییس جمهوری آذربایجان

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز پنجشنبه و در اولین روز سفرش به جمهوری آذربایجان با «الهام علی اف» رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و صنعتی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این دیدار همچنین بر توسعه همکاری های منطقه ای با مشارکت کشورهای دیگر متطقه و حمایت از بخش خصوصی فعال در دو کشور تاکید شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان از ارسال کمک های بشردوستانه جمهوری آذربایجان به مناطق سیل زده ایران تقدیر و بر عملیاتی کردن توافقنامه های امضا شده بین دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی ، صنعتی و سرمایه گذاری تاکید کرد.
رحمانی در این دیدار همچنین ایجاد منطقه صنعتی مشترک در مرز دو کشور را پیشنها داد که مورد استقبال رییس جمهوری آذربایجان قرار گرفت و قرار شد جزییات و شیوه های ایجاد آن در دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.
وزیر صنعت،معدن و تجارت ایران در این سفر دو روزه با «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد ، «ساحل بابایف» وزیر کار و تامین اجتماعی و «صفر مهدی اف» رییس گمرک این کشور نیز دیدار خواهد کرد.
برگزاری مراسم کلنگ زنی کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و جمهوری آذربایجان در کوی صنعتی «حاجی قابول» در ۱۱۰ کیلومتری جنوب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و شرکت در همایش تجاری دو کشور از جمله برنامه سفر رحمانی اعلام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در جریان این سفر همچنین با جمعی از تجار ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان در مرکز تجاری ایران در باکو دیدار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا