آذربایجاناخبار

دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان

­خبرگزاری ترند روز جمعه از دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با فرمانده نیروی دولتی مرزبانی جمهوری آذربایجان در باکو خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، خبرگزاری ترند نوشت : « آویگدور لیبرمن ، وزیر دفاع اسراییل که ( روز پنجشنبه ) به جمهوری آذربایجان سفر رسمی کرده است ، با ژنرال الچین قلی اف ، فرمانده مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان دیدار کرد. واحد مطبوعاتی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرد این مقام اسراییلی براساس سند رسمی تشریفات ، افکار خود را در دفتر یادبود میهمانان نوشت. در دیداری که با حضور هیات های همراه ( وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان) برگزار شد، درباره دوستی و همکاری استراتژیک (جمهوری) آذربایجان و اسراییل ابراز رضایت و بر همکاری موفقیت آمیز در زمینه های نظامی – فنی و امنیتی تاکید شد.»
ترند نوشت : « ژنرال الچین قلی اف ، فرمانده مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان درباره شرایط عملیاتی موجود در مرزهای دولتی جمهوری آذربایجان ، اشغال شدن ۲۰ درصد از اراضی جمهوری آذربایجان در نتیجه حمله ارمنستان و استفاده غیرقانونی از این اراضی و مخاطرات این وضعیت برای امنیت مرزی ، کارهای انجام شده در زمینه اصلاحات برای تکمیل سیستم حفاظت مرزی جمهوری آذربایجان و نوسازی و تقویت زیرساخت مادی – فنی آن و موفقیت های به دست آمده در این زمینه گزارش داد. در این گفتگوها ، در تحولات جاری در منطقه و تهدیدها و چالش های پیش روی امنیت مرزی تبادل نظر شد و جهت گیری ها و چشم اندازهای همکاری های آینده اسراییل و جمهوری آذربایجان بررسی شد . همچنین بر تداوم فعالیت در جهت توسعه موفقیت آمیز روابط دوجانبه تاکید شد. این دیدار، در شرایط دوستی و تفاهم برگزار شد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا