آذربایجاناخبارعمومی

دیدار وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با جان بولتن

در این دیدار افزایش همکاری‌های سیاسی دوجانبه ، گسترش روابط اقتصادی، انرژی و حمل و نقل گفتگو شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا­، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که در واشنگتن به سر می‌برد با ­مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.
لیلا عبد الله اوا ­سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در صفحه توییترخود نوشت: المار ممد یار اف­ و جان بولتن در این دیدار در باره مناقشه قره باغ کوهستانی میان ارمنستان و جمهوری­ آذربایجان، راه حل‌های پیشبرد مذاکرات، وضعیت منطقه و موضوعات مختلف دیگر گفتگو کردند.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، در این دیدار همچنین در باره افزایش همکاری‌های سیاسی دو جانبه میان آمریکا و جمهوری آذربایجان، گسترش روابط اقتصادی، انرژی، حمل و نقل و همچنین در باره تنوع بخشیدن به عرضه گاز جمهوری­ آذربایجان به اروپا گفتگو شده است.
المار ممدیاراف در سفر به آمریکا، با زهراب مناتساکیان همتای ارمنستانی خود دیدار و در خصوص آخرین وضعیت مناقشه دو کشور بر سر منطقه قره باغ کوهستانی مذاکره خواهد کرد.
وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دور اول آخرین گفتگو‌ها بر سر مناقشه قره باغ را در مسکو، دور دوم را در پاریس برگزار کرده و برای دیدار دور سوم آمریکا را جهت دیدار و مذاکره انتخاب کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا