آذربایجاناخبارایران

دیدار هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان از رامسر

هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان روز شنبه (22/01/1394) از برخی نقاط تاریخی و گردشگری شهرستان رامسر دیدن کردند.

به گزارشمرکز فرهنگی قفقاز به نقل ز ایرنا، خبرنگاران هیأت آذربایجانی از شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری های این کشور بودند که از مجتمع رفاهی تفریحی تله کابین و همچنین موزه کاخ رامسر بازدید کردند.

تمکین جعفراف از خبرگزاری ترند و مترجم این هیأت رسانه ای در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این پنجمین سفر هیأت رسانه ای جمهوری آذربایجان به کشور ایران است و تعداد خبرنگاران حاضر در این سفر هفت نفر هستند. وی بیان داشت: پیش از این به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و گیلان سفر کرده ایم و هدف ما آن است تا ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری را به مردم و سرمایه گذاران آذربایجانی معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: مردم آذربایجان بسیار علاقمند هستند تا به کشور ایران و استان های شمالی سفر نمایند و ما خبرنگاران به عنوان یک پل ارتباطی هستیم.

حسین سروری فرماندار شهرستان رامسر نیز روز شنبه در دیدار با این هیأت از آمادگی این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چارچوب قوانین و مقررات کشور خبر داد.

حسین سروری در گفت و گو با خبرنگاران و شبکه های تلویزیونی کشور آذربایجان افزود: شهرستان رامسر در زمینه کشاورزی، گردشگری دریایی، گردشگری سلامت، اکو توریسم، گل و گیاه دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و می توان زمینه های همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله کشور آذربایجان را به عمل آورد.

وی ادامه داد: رامسر در بین نقاط شمال ایران دارای برندی جهانی است و زیبایی های طبیعی از جمله جنگل و دریا را یکجا دارد و سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی را نیز میزبانی می نماید.

سروری در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره امکان قرارداد خواهر خواندگی با یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان، گفت: در صورت این که نقطه ای دارای این شرایط باشد در جهت تقویت گردشگری و سرمایه گذاری این آمادگی وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا