آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر کشور آذربایجان با بیان اینکه در شرایط کنونی زمینه برای توسعه همکاری‌های دو کشور فراهم است، گفت: مجلس برای گسترش همکاری‌های پارلمانی با کشور آذربایجان محدودیتی قائل نیست و روابط دو کشور باید در تمام زمینه‌ها تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار بنیاد حسین اف سفیر کشور آذربایجان در تهران با اشاره به روابط صمیمانه و ریشه‌ای دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: مردم و مسئولان ایران همواره علاقه‌مند به گسترش روابط و همکاری با کشور آذربایجان هستند و خوشبختانه این روحیه در دو کشور وجود دارد.
وی بر لزوم گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و آذربایجان تأکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های پارلمانی با کشور آذربایجان محدودیتی قائل نبوده و روابط باید در تمام زمینه ها تسهیل شود.
رئیس مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی فضای بسیار خوبی برای تقویت همکاری‌ها و مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و آذربایجان فراهم است، از این رو مسئولان دو کشور باید در راستای فعال‌سازی این ظرفیت‌ها تلاش کنند.
لاریجانی تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی و صنعتی از جمله همکاری‌های کشاورزی، شهرسازی و حمل و نقل بین دو کشور ایران و آذربایجان ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بنیاد حسین اف سفیر کشور آذربایجان در تهران نیز در این دیدار روابط دو کشور ایران و آذربایجان را گسترده و تاریخی توصیف کرد و گفت: باکو همواره از توسعه همکاری ها و مبادلات میان دو کشور حمایت می کند و روند همکاری ها در مسیر گسترش است.
وی با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در شرایط کنونی در بهترین دوران تاریخی خود قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه های مختلف از جمله همکاری های اقتصادی و صنعتی مانند حمل و نقل، راه آهن، مبادلات اقتصادی، شهرسازی، صنایع کشاورزی، امور گمرکی و همکاری های اجتماعی و فرهنگی از جمله گردشگری سلامت و امور دانشگاهی در حال گسترش است.
حسین اف با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای توسعه گردشگری میان دو کشور ایران و آذربایجان، افزود: در کشور آذربایجان تسهیلاتی برای تقویت حوزه گردشگری میان دو ملت انجام شده و امیدواریم با این اقدامات، در آینده ای نزدیک شاهد تقویت این بخش باشیم، از طرف دیگر سهم سرمایه‌گذاری متقابل بین دو کشور ایران و آذربایجان در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا