اخبارایرانترکیهعمومی

دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه با سفیر ایران در آنکارا

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه در دیدار با سفیر ایران در آنکارا گفت: ما همواره از حذف تحریم ها علیه ایران حمایت کرده و خواهان آن هستیم که این کشور جایگاه شایسته خود در پلت فرم جهانی را باز یابد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناتولی، ولکان بوزکر، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه در دیدار خود با محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: ما همواره از حذف تحریم ها علیه ایران حمایت کرده و خواهان آن هستیم که این کشور جایگاه شایسته خود در پلت فرم جهانی را باز یابد. معتقد هستیم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با سفیر ایران، تاکید کرد: ایران همسایه و دوست بسیار مهم برای ترکیه است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه اظهار داشت: با ایران فراتر از روابط همسایگی، جزئی از تصمیم‌های مهمی منطقه‌ای هم هستیم. اگر امروز صد‌ها هزار نفر در ادلب کشته یا مجبور به مهاجرت نشده‌اند، به وسیله تصمیم‌های مشترک ترکیه، ایران و روسیه بوده است.

محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: روابط پارلمانی ترکیه و ایران باعث تقویت روابط بین مردم دو کشور نیز شده است.

وی درباره تحریم‌های آمریکا علیه کشورش اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نه تنها کشورمان، بلکه تمام کشورهای منطقه را مورد هدف قرار می دهد. تا وقتی که ایران نفت صادر نکند، کشورهای منطقه نیز تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار خواهند گرفت. ولی ما به صادرات نفت ادامه خواهیم داد و تحریم‌های آمریکا را نادیده خواهیم گرفت. ما مکانیزم INSTEX را با کشورهای اروپایی راه اندازی کردیم. مکانیزم های مشابه آن را نیز می توان طراحی کرد. برای گسترش روابط با همسایه و دوستان خود دنبال ایجاد یک مکانیزم خواهیم بود. تجارت با پول ملی نیز می تواند نمونه ای از این مکانیزم ها باشد.

سفیر ایران همچنین با بیان اینکه ترکیه همیشه موضع خود در برابر تحریم‌های آمریکا را به روشنی اعلام کرده است، تصریح کرد: ترکیه، کشور بزرگ و یکی از بزرگ‌ترین بازیگران منطقه‌ ماست و همیشه بر اساس چارچوب سیاست خارجه خود تصمیم گیری می کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا