آذربایجاناخبارعمومی

دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آذربایجان با یکی از فرماندهان ناتو

ژنرال «نجم الدین صادق اف» معاون وزیر دفاع و رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در باکو با دریادار «کولین کیلرین» معاون عملیات ویژه نیروهای ناتو و هیئت همراه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بنا بر اعلام وزارت دفاع آذربایجان، وی در این دیدار با اشاره به قدمت ۲۵ ساله اتحاد آذربایجان و سازمان آتلانتیک شمالی، توسعه روابط دوجانبه، حضور و فعالیت ارتش جمهوری آذربایجان در برنامه های مختلف نظامی به ویژه حمایت قاطعانه در ماموریت افغانستان را بسیار مهم ارزیابی کرد.
«نجم الدین صادق اف» با اشاره به تحولات اخیر سیاسی و نظامی منطقه، ضرورت حل و فصل اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان را در مناقشه قره باغ بر مبنای حقوق بین الملل و تمامیت ارضی آذربایجان مورد تاکید قرار داده است.
دریادار «کولین کیلرین» نیز با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به باکو ضمن اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان به عنوان شریک راهبردی ناتو، مشارکت باکو در مبارزه با تروریسم، انتقال کالا و بار در ماموریت های صلح آمیز همچنین حضور موفقیت آمیز صلح بانان آذربایجان در افغانستان را مهم و قابل توجه ارزیابی کرد.
طرفین در این دیدار موضوع توسعه همکاری ها میان نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان و ناتو همچنین تحولات پیش روی دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا