آذربایجاناخبارایرانعمومی

دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس جمهور آذربایجان

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران پس از دیدار با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان گفت: در این دیدار، پیشنهاد ایران را برای تشکیل اتحادیه فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر با طرف آذربایجانی تکرار کرده و به بحث و بررسی گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات  اسلامی روز چهارشنبه با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد که در این دیدار جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران و اصغر فارسی، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت رسمی شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز و علی احمداف، معاون اول نخست وزیر جمهوری آذربایجان برای شرکت و سخنرانی در همایش بین المللی مسوولان امور دینی جهان به باکو سفر کرده است.

  ابراهیمی ترکمان  پس از دیدار با رییس جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت :  در این دیدار پیشنهاد راه اندازی «اتحادیه فرهنگی کشورهای حاشیه دریای خزر» را که پیش از این از طریق مجاری رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده بود، با رئیس جمهوری آذربایجان در میان گذاشتم که الهام علی اف هم ضمن استقبال از این پیشنهاد  اعلام کرد که موضوع را با نظر بسیار مثبت پیگیری می کند و در این رابطه با مسوولان دول حاشیه خزر صحبت خواهد کرد تا این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد با تشکیل اتحادیه فرهنگی کشورهای حاشیه خزر، کشورهایی که دارای مشترکات فرهنگی بسیار فراوانی هستند، بتوانند از ظرفیت این اتحادیه استفاده و قابلیت های مختلف خود  را عملیاتی کنند تا زمینه رشد و شکوفایی روابط فرهنگی کشورهای حاشیه این دریا بیش از پیش توسعه یابد.

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  کشورمان، رئیس جمهوری آذربایجان در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقاتها و روابطی که با حسن روحانی رئیس جمهوری  کشورمان داشتند، اظهار داشت؛ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف همکاری های فزاینده ای دارند و در حوزه فرهنگی هم دولت باکو علاقه مند به گسترش این همکاری هاست.

 ابراهیمی ترکمان افزود: در این دیدار همچنین برگزاری هفته های فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان برای اجرایی سازی موافقت نامه فرهنگی و برنامه مبادلات دو کشور را مطرح کردیم که رئیس جمهوری آذربایجان از آن استقبال کرد و در عین حال بر توسعه همکاری های فرهنگی در چارچوب موافقت نامه فرهنگی فیمابین  تاکید کرد.

همایش جهانی مسوولان امور دینی  با شرکت روحانیان، اندیشمندان و دولتمردان کشورهای مختلف ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در باکو برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا